Újabb dolgozóitól vált meg a Netflix, a streamingóriás ezúttal 300 emberét rúgta ki, amely munkaerejének 4 százalékát jelenti– írja a BBC.
A cégnél májusban már volt egy első körös leépítés, akkor 150 dolgozójuktól váltak meg. Ennek oka abban keresendő, hogy áprilisban bejelentették: tíz év után először csökkentek a nézőszámok. Bár a konkurencia egyre nagyobb, a Netflix 220 millió előfizetőjével továbbra is piacvezető, azonban úgy kalkulálnak, hogy a számok tovább romlanak majd, és az újabb negyedévet követően kétmillióval kevesebb nézőjük lesz. A közvéleménykutatások szerint a nézők elsősorban gazdasági megfontolásból mondják le az előfizetésüket, így spórolnak.
Az elbocsátások azt mutatják, hogy a pandémiát követő fellendülés, amely a munkaerőpiacot érintette kifulladóban van. A tech ágazatban ez kifejezetten látványos: csak májusban 27 ezer dolgozót küldtek el az amerika startupok.
A csökkenő bevételnek köszönhető az is, hogy bejelentették a reklámok megjelenését a Netflixen, erről itt írtunk bővebben: