Bár eddig öt hónap alatt csaknem 11 milliós nézettséget hozott a tavasszal elindult Friderikusz Podcast, Friderikusz Sándor a múlt hónapban azzal a kéréssel fordult a közönséghez, hogy aki megengedheti magának, támogassa a műsort anyagilag is. Most a Blikk kérdésére Csenterics Ágnes, a produkció sajtósa elmondta, hogy a podcast eddigi támogatója ugyanannyi pénzért több reklámot szeretett volna, amit nem tudtak neki biztosítani, ezért a műsor támogató nélkül maradt.
A beruházás, benne a stúdió építészeti kialakítása, a legkorszerűbb kép- és hangtechnika beszerzése, beépítése, a stúdió komplett berendezése, valamint az idáig látható volt 24 adás összesen 31 millió forintba került. Az egyetlen reklámtámogatásból 4,2 millió forint jött be, a nézői támogatás pedig – a patreon.com-on keresztül – idáig körülbelül 1,5 millió forintot hozott. Tehát az elmúlt 5 hónapban több mint 25 millió forint a Friderikusz Podcast vesztesége
– mondta Csenterics Ágnes, aki aztán a nézők felelősségét emelte ki:
Mindössze a nézők 0,7 százaléka jár el a jó erkölcs szabályai szerint, azaz, ha igénybe vesz egy tartalomszolgáltatást, azért fizet is. Adásonként egy-egy nézőnek elég lenne mindössze 150 forintot fizetnie, de nagy részük még ennyit sem hajlandó áldozni. Elképzelni sem tudjuk, mi járhat azoknak a fejében, akik megtehetnék, de nem fizetnek, viszont rendszeresen megnézik vagy meghallgatják műsorainkat. Ahogy egyetlen kiflit sem lehet büntetlenül ellopni a boltból, és ahogy egy kifli előállítása, ugyanúgy a műsorok előállítása is pénzbe kerül, amit a fogyasztónak – ha minimálisan is – meg kellene téríteni. Ha a nézők befizetéseikkel nem vállalják át a műsoraink előállításának költségeit, mert nyereségre nem törekszünk, nem marad más választásunk, mint reklámokkal megszakítani az interjúkat
– mondta a Friderikusz Podcast sajtósa a Blikknek.