A Netflixet és sikersorozatát hibáztatja Dél-Korea egyik legnagyobb internetszolgáltatója, amiért a nézők leterhelték a hálózatot, ezért beperelte a streamingcsatornát – írja a Reuters.
A SK Broadband azzal érvelt, hogy a Netflix két sikersorozata, az augusztus végén bemutatott D.P. és a nemrég világszerte óriási sikert arató Squid Game miatt jelentősen megnövekedett az adatforgalom, az ezt kiszolgálni szükséges sávszélesség-igény pedig rendkívül magas pluszköltséget jelent a cégnek a kapacitásbővítés és a soron kívüli karbantartási munkálatok miatt. A cég továbbá arra is rámutatott, hogy a Netflix a Youtube után a második szolgáltató, amelyik a legtöbb forgalmat generálja, és míg az olyan cégóriások, mint az Amazon, az Apple vagy a Facebook megfizetik a megnövekedett adatforgalom miatt keletkezett többletköltséget, addig az élen álló két vállalat nem.
Követeléseik közt szerepel, hogy a Neflix fizesse ki az így keletkező pluszköltséget 2018 májusáig visszamenőleg, a benyújtott csekk pedig igencsak vaskos: számításaik szerint csak 2020-ban 27,2 dél-koreai won, azaz közel 7 milliárd forint volt a többletköltségük a Netflix miatt.
A Netflix közleményben válaszolt a vádakra, amelyben leírták: meg fogják vizsgálni az internetszolgáltató állításait, ám amíg ez megtörténik, továbbra is azon lesznek, hogy a dél-koreai felhasználókat fennakadás nélkül szolgálhassák ki.