A Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség negyedik alkalommal hirdette meg a Budapest desszertje versenyt, amelynek kiemelt célja, hogy egyre többek számára hozzáférhetővé váljanak a világhírű magyar édességipar legjobb hagyományait idéző minőségi termékek, valamint hogy a hazai desszertek méltó helyükre kerüljenek a magyar gasztronómiában – mondta Rebrus Csaba, a szövetség elnöke az Édes Napok keddi sajtótájékoztatóján, amit az MTI idézett.
Rebrus hozzátette: a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség feladatának tekinti, hogy megváltoztassa a magyar édességfogyasztási szokásokat úgy, hogy a mennyiségi fogyasztás irányából a minőségi fogyasztás felé mozduljon el. Az Édes Napok azért jött létre, hogy helyzetbe hozza a magyar édességgyártókat, a magyar cukrászatokat és lehetőséget biztosítson számukra legjobb édességeik bemutatására a széles közönség előtt.
A Budapest desszertje versenyben fontos szempont, hogy
– emelte ki a szakember.
A versenyen a jelöltek anonim módon indulnak, az ötfős zsűri előtt az édességek sorszámmal, logó nélkül jelennek meg. A verseny győztese idén szoros eredménnyel lett a budapesti Cocó7 Cukrászda lett.
Bretz Bernadett, a hely tulajdonosa és cukrásza elmondta: