Kultúra

18-as karikával vetítenek reklámokat a homofób pedofiltörvény miatt

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

Már a reklámblokkok előtt is figyelmeztetnek a 12-es, 16-os vagy 18-a korhatár-besorolásra a tévécsatornák. Az Azonnali cikke hívja fel rá a figyelmet, hogy a homofób módosító javaslatokkal együtt életbe léptetett pedofiltörvény az egyik, éles vitát kiváltó passzusában így rendelkezik: „Tilos az olyan reklámot tizennyolc éven aluliak számára elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg”.

Mivel azonban nem egyértelmű, hogy mi tartozik az „öncélú ábrázolás” kategóriájába, illetve a homoszexualitás népszerűsítésének és megjelenítésének értelmezésével is gondok vannak – a kormány pedig nem is igyekszik rendet tenni a fejekben –, számos, ártatlan képsorokat tartalmazó reklámanyag is 16-os, illetve 18-as karikát kapott. Korábban a reklámok kivételnek számítottak a korhatár-besorolási kötelezettség alól, a mostani törvény azonban ezt a kivételes státusukat is megszüntette.

Az Azonnalinak a TV2, az RTL Klub  és az ATV is megerősítette, hogy az új törvény miatt vezették be a reklámblokkok előtti korhatárjelzést. A cikkben megszólal a Média1 médiaipari szaklap főszerkesztője és a Magyar Reklámszövetség képviselője is. Mindketten amellett érvelnek, hogy egyáltalán nem egyértelműek a törvény rendelkezései, ezért a hirdetők és a szolgáltatók a maguk értelmezései szerint próbálják elkerülni az esetleges bírságokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik