Újranyit a londoni Design Múzeum, azonban nem különleges termékeket, hanem a mindennapi élethez nélkülözhetetlen használati tárgyakat árúsít majd. A Guardian cikkében azt írja, hogy a múzeum olyan alapvető termékeket forgalmaz a közeljövőben, mint WC-papír, teafilter, mosogatószer, vagy gin.
Azért még így is rendhagyó üzletről van szó, ez ugyanis a világ első, művész által tervezett szupermarkete. Pontosabban az ott megtalálható áruk csomagolását számos feltörekvő művész tervezte. A cél azt az üzenetet közvetíteni, hogy a kreativitás ugyanolyan elengedhetetlen, mint a hetente megvásárolt, a mindennapkoz elengedethetetlen termékek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A mindössze öt napig nyitva tartó üzletben a különleges csomagolást kaó termékek hasonló áron lesznek kaphatók, mint szupermarketbeli társaik, a múzeum az ezekből befolyó összeggel pedig egy olyan szervezetnek segít, melynek jövedelme 92% -kal esett vissza a koronavírus-járvány miatt. A múzeumból szupermarketté alakulás ötletét az adhatta, hogy Anglia múzeumai és galériái május 17-ig nem nyithatnak meg újra, míg az üzletek igen.
Camille Walala, a projekt vezető művésze az üzlet tervezésekor az 1980-as évek szupermarketeire gondolt, így született meg az élénk színű, merész mintájú ideiglenes bolt kinézete. A művész elmondása szerint öröm volt dolgozni, hiszen az elmúlt év nagy kihívást jelentett sok művész számára. A design szupermarket nagyszerű módja annak, hogy ne csak támogassák a Design Múzeumot, hanem reflektorfénybe helyezzék azt a tíz ragyogó fiatal művészt is, akik e projekt révén új platformot kínálnak munkájukhoz, mondta.