Kultúra

Néhány éven belül új nyertese lehet a streaming-háborúnak

CHRISTIAN PETERSEN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP
CHRISTIAN PETERSEN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

A Disney Plus lehet 2024-re a legnézettebb streamingszolgáltató, legalábbis a Disney előrejelzése szerint. A Guardian cikke szerint a vállalat arra számít, hogy a 2019-ben elindított streamingszolgáltató három éven belül megelőzi a Netflixet. A Disney Plus sikertörténete alapján ezt el is tudjuk képzelni, a 16 hónappal ezelőtt indult szolgáltatást robbanászerű növekedés jellemezte.

A Disney a hónap elején jelentette be, hogy streamingszolgáltatása meghaladta a 100 millió globális előfizetői számot. Ez egy olyan bravúr, melynek eléréséhez fő riválisának, a Netflixnek egy évtizedet kellett elérnie. A Disney Plus január elején már 94,9 millióan felhasználóval büszkélkedhetett, az előző hónaphoz képest több mint 8 millióval nőtt a megrendelők száma. A szám magát a Disney-t is meglepte, a cég eredeti terve szerint négy év alatt akart elérni 90 millió előfizetőt.

Kapcsolódó
A streaming-háborúnak egyelőre csak győztesei vannak
Három hónapja már, hogy új korszak indult a streaming-piacon, de a valódi háború még odébb van, hiszen a résztvevők részéről inkább izmozás és építkezés folyik. Vesztesek sincsenek még, és az is lehet, hogy a jövőben sem lesznek.

Az ugrásszerű növekedés nyilván a koronavírus-járványnak köszönhető, de ez az összes streamingszolgáltatónál jellemző az elmúlt időszakra. Ugyancsak meglepte a Disney-t az a tény, hogy a hirtelen növekedés nem a gyermekes háztartásoknak köszönhető nagyrészt. A streamingcsatorna közönségét elsősorban a Star Wars-univerzumból kinőtt The Mandalorian sikere és a Pixar Lelki ismeretek című új animációja növelte decemberben, de a január közepén debütált WandaVision című Marvel-produkció is sok nézőt érdekelt a Nielsen piackutató felmérése szerint.

Ezek után nem csoda, hogy a felbátorodott Disney decemberben már megháromszorozta célját, reményeik szerint 260 millió előfizetője lesz a Disney Plusnak 2024-re. Ennek érdekében a cég megduplázta a tartalomgyártásra fordított költségvetését, így arra már 15 milliárd dollár áll rendelkezésre. A Disney emellett azzal is tisztában van, hogy az előfizetők bevonzása és megtartása érdekében folyamatosan új TV-műsorok és filmek szükségesek. Nem meglepő, hogy célja évente több mint 100 új alkotás indítása a platformon.

A Netflixnek – a múlt hónapi bejelentése szerint – 203,7 millió előfizetője van, vagyis négy évbe telt a második százmillió elérése, míg az Amazon Prime Video körülbelül 147 millió rendszeres globális felhasználóval rendelkezik jelenleg. Bár a Disney Plus még mindig csak fele akkora nézői táborral bír, mint a Netflix, soha nem látott időn belül érte el ezt a számot, így joggal van félni valója a Netflixnek és többi streamingszolgáltatónak. Az előrejelzések szerint a szakadék pedig egyre csak nőni fog, a Disney Plus 2023 végéig 266 millió előfizetőt fog elérni, míg a Netflix 269-et. Egy évvel később a pozíciók már átrendeződnek valószínűleg, a Netflix 279 millió előfizetőjével elmarad a Disney Plus akkorra már 295 millió főt számláló nézői táborától.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik