Marjai János / 24.hu
Kultúra filéző

Zsidai Roy tavaly még károsnak nevezte a házhoz szállítást, most csak az ő cégétől rendelhető meleg étel a Kifli.hu-n

Egy valódi értelemben vett étteremnek ez nem jó irány, sőt én ki merem mondani, hogy egyenesen káros. Egy pizza, saláta, hamburger erejéig működhet a dolog, megvan ennek is a helye és az ideje, de a valódi vendéglátásnak – egy igazi étteremnek ősellensége a házhoz szállítás

mondta tavaly májusban, tehát a koronavírus első hulláma idején a házhoz szállításról Zsidai Roy a Dining Guide-nak. Az egyik legnagyobb budapesti étteremcsoport, a Zsidai Gasztronómiai Csoport tulajdonosa akkor arról beszélt, hogy az ő éttermei nem kizárólag biológiai szükségleteket elégítenek ki, amikor ételt tesznek a vendégek asztalára, és az éttermek „kannibalizálásaként” hivatkozott az ételrendelésre, amely a nehéz helyzetbe került vendéglátósok egyedüli lehetősége a túlélésre.

Azóta nagyot fordult a világ, Zsidai már tavaly szeptemberben kénytelen volt korrigálni az álláspontját, miután kiderült, hogy az új Jamie Oliver-étterméből kizárólag házhoz szállítás útján lehet ételhez jutni: Zsidai ezt úgy indokolta, továbbra is tartja magát ahhoz, hogy

a házhoz szállítás a klasszikus, éléményalapú vendéglátásra leselkedő egyik legnagyobb veszély, ugyanakkor ahogy Hippokratész mondta: »nehéz idők nehéz döntéseket szülnek«.

Most pedig egy olvasónk jelezte, hogy a nehéz idők további nehéz döntéseket szülhettek, ugyanis az elsősorban online bevásárlásra szakosodó Kifli.hu bisztró részlegén belül már meleg ételt is lehet rendelni, de kizárólag a Zsidai Home nevű vállalkozástól, mely egy külön cég a Zsidai csoport éttermeiből történő kiszállítás szervezésére.

Ételeink tartósítószer és adalékanyag hozzáadása nélkül készülnek, az otthoni befejezés csupán pár perc. Velünk friss és forró éttermi minőségű étel kerül otthon a tányérodra

– fogalmaz a cég bemutatkozása, de ebben már nincs szó biológiai szükségletről és kannibalizmusról.

A Kifli Bisztró indulását bejelentő csütörtöki sajtóközleményből az is kiderül, hogy nem százszázalékosan kész ételt szállítanak ki:

Egyszerűen, mégis megidézve a megszokott éttermi élményeket: az étterem elkészíti a kívánt ételt, amelyet egyedülálló sokkoló-hűtéses technológiával frissen csomagolnak, majd a »vendég« otthon már csak az utolsó simításokat végzi el rajtuk. Ezzel olyan éttermi minőségű ételek kerülnek otthon a tányérra, mintha a vásárló kedvenc éttermébe ült volna be.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.