Az NRG nevű piackutató cég kutatásai alapján összeállt egy 20-as toplista, amely a filmes, tévés és videójátékos franchise-ok megítéléséről. Állítólag több mint 350 ezer interjút végeztek, és mintegy hétszáz produkciót futtattak meg a megkérdezetteknél olyan szempontok alapján, hogy mennyire tartják az amerikai nézők bátornak, gondolatébresztőnek vagy épp inspirálónak. A cél az volt, hogy megállapítsák, mely brandek állják ki legjobb eséllyel az idő próbáját.
A fogyasztók nyitottak az olyan franchise-okra, amelyek fontos kulturális kérdéseket vesznek elő és új világokat teremtenek – olyanokat, amelyekben az optimizmus, sokszínűség és kíváncsiság inkább egyesít, semmint elválaszt minket
– mondta Jon Penn, az NRG vezetője.
Nem túl meglepő, hogy a legjelentősebb franchise-ok élmezőnyét a Disney és a Marvel dominálja. A húszas toplista hetven százalékát az ő címeik adják, de azért a Netflix is megszerzett három helyet az első tízben. Az első három helyen a Mandalorian, a Bosszúállók és a Stranger Things végzett, a teljes sorrend itt található:
- The Mandalorian
- Bosszúállók
- “Stranger Things”
- John Wick
- Fekete Párduc
- A galaxis őrzői
- The Witcher
- Ozark
- Pókember – Irány a pókverzum
- Feketeözvegy
- Deadpool
- Thor
- Vasember
- Mario Bros.
- Toy Story
- Doctor Strange
- Pókember
- Coco
- Az oroszlánkirály
- Hamilton
A legbátrabb produkciók között olyanokat emlegettek, mint a vad jövőképekkel játsszó Black Mirror, a National Geographic Kozmosz-sorozata, az afro-amerikaiak filmes reprezentációja szempontjából történelmi jelentőségű Fekete Párduc, illetve az amerikai történelmet rappesítő Hamilton musical.