Steven Spielberg 1993-as klasszikusa, a Jurassic Park furcsa visszatérést produkál: 27 évvel a bemutatása után az elmúlt hétvégén a Jurassic Park nyerte a mozis jegybevételi versenyt Észak-Amerika piacain. Az apák napja – ami vasárnap volt – általában fontos mozis hétvége, és ezen a koronavírus-járvány sem változtatott, legfeljebb a nagyságrend lett más, hiszen alig van olyan mozi, amely nyitva tarthat Amerikában és Kanadában. Ezt a léptékben visszafogott versenyt pedig az elmúlt hétvégén a Jurassic Park nyerte 517 ezer dollárral, melyet 230 vetítési helyszínen szedett össze. A második helyen szintén egy Universal-klasszikus áll: A cápa, mely 516 ezer dolláros bevételt termelt.
A Jurassic Park nem először áll a box office listák élén: 1993 júniusában, amikor bemutatták, három hétig nem lehetett leszorítani az élről. Az idei nagy visszatérés az autós mozik népszerűségének tudható be, a retro mozis megoldások fontossága a járványvédelmi szabályok miatt erősen felértékelődött, hazánkban is szép számmal nyitottak autósmozikat az elmúlt hetekben. Amerikában a helyzetet könnyíti, hogy eleve relatíve sok megmaradt ezen helyek közül, így a moziélményt szomjazók a szigorú lezárások idején is tudtak mihez fordulni. A mozis bevételek mindezzel együtt értelemszerűen siváran alakulnak, hiába nyílt meg néhány mozi, és ez nem is fog változni, amíg nem érkeznek új premierek, és a mozik olyan, a lezárások előtti hetekben futott filmekkel kénytelenek operálni, mint A láthatatlan ember, a Sonic, a sündisznó és A vadászat, az elérhető filmek közül láthatóan csak az igazi időtálló klasszikusok tudnak érdemi bevételt generálni.
Kiemelt kép: Universal Studios