Kultúra koronavírus

A koronavírus-pánik a szórakoztatóipart is megrázza

Giorgio Armani legújabb kollekcióját gyakorlatilag üres nézőtér előtt mutatták be, a K-pop szenzáció BTS pedig szigorított a rajongói eseményeken – írja a Vanity Fair a koronavírus szórakoztatóipari hatásait összefoglaló cikkében. Koncertek, sportesemények, mozipremierek maradtak el vagy vezettek be szigorú biztonsági intézkedéseket. Mióta a vírus Kínán kívül is egyre gyorsabban terjed, ma már Kína és Dél-Korea után Olaszországban van a legtöbb regisztrált megbetegedés, ahol több városban betiltották a tömegrendezvényeket.

Hétfőn bejelentették azt is, hogy a Mission: Impossible 7 velencei forgatása is szünetel, az eredetileg háromhetesre tervezett munkálatokat épp azért tették egy időre parkolópályára, mert az olasz hatóságok szigorítottak a nagy létszámú események szabályain. Ez lett volna a film gyártásának első fázisa, most azonban újratervezik a folyamatokat, osztotta meg a világgal a Paramount Pictures.

A kiesett időben igyekszünk tekintettel lenni a stáb aggodalmára, és megengedjük, hogy hazatérjenek, amíg a gyártás elkezdődhet. A továbbiakban is figyeljük majd a helyzetet, és együtt működünk az egészségügyi és kormányzati szervekkel

– áll a stúdió közleményében. Egyelőre nem tudni, mikor indulhat újra a munka.

Velencében az ilyenkor aktuális karneváli eseményeket is rövidre zárták, Milánóban pedig a Divathét bemutatóit lezárták a nyilvánosság elől, így a modellek üres nézőtér előtt vonultak végig a kifutón, a divatbemutatót pedig élő közvetítésben nézhették az érdeklődők. Dél-Koreában a BTS kényszerült változtatni tervein: a rajongóknak és a sajtónak tervezett eseményről szintén kizárták a nyilvánosságot, és videóban terveznek válaszolni a sajtó e-mailben küldött kérdéseire. Az Egyesült Államokban a tőzsdei árfolyamok estek be a járvány terjedése miatt, a Dow Jones több mint ezer pontot zuhant.

Kiemelt kép a Mission: Impossible – Utóhatás forgatásáról: David James / Paramount Pictures.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik