Ahogy az várható volt. Ebben a kategóriában vagyunk általában érintettek. Idén Tóth Barnabás Akik maradtak című filmje volt esélyes, de végül nem jelölték Oscarra. Bong Joon-ho filmjéről a következőket írtuk a kritikánkban.
Bong minden filmjében fontos a karakterek társadalmi meghatározottsága. Ezt ismerjük a magyar filmből is, de például a hollywoodi műfaji filmben egyáltalán nem magától értetődő, hogy tudjuk, mit dolgoznak például egy romantikus vígjáték hősei. Az Élősködőkben viszont a figurák viselkedésére alapvető hatást gyakorol, hogy milyen környezetből jöttek, milyen frusztrációkat hordoznak magukban, és hogyan tudnak előrejutni. Első nagy sikerében – az Élősködők mellett a legjobb munkájában –, A halál jelében Bong Dél-Korea első sorozatgyilkosságának krónikáját mesélte el, illúziótlan kommentárt fűzve ahhoz, mire számíthatnak a szegényebb néprétegek az igazságszolgáltatás mechanizmusában.
Kiemelt kép: Kevin Winter/Getty Images