Egyre jobb üzlet Magyarországon a mozi, de nem elsősorban a filmvetítések, hanem a büfék miatt. Ott ugyanis két és félszeres, háromszoros áron értékesítik az ételt és az italt – írja a G7, amely a moziláncok éves jelentéseit nézte át.
A gazdasági portál felidézi korábbi cikkét, amely szerint 2005 és 2014 között 10 és 12 millió között volt a mozilátogatások száma Magyarországon, tavaly viszont ez a szám meghaladta a 15 milliót. Ebben az időszakban négyszeresére drágultak a jegyek, ezzel együtt lett nagyobb a kereslet.
Nyilván ennek is köszönhető, hogy például a Cinema City mozit üzemeltető Magyar Cinema Kft. nyeresége 5 milliárd forintra nőtt. És a pénz egyre nagyobb részét a büfék hozzák:
A G7 felhívja a figyelmet arra, hogy nem csak a popcorn és a nachos teljesít jól, hanem az olyan kiegészítők is, mint például a 3D-s szemüveg: ezekért 208 milliót fizettek a látogatók, miközben a Cinema City 64 millióért vette őket.
Kiemelt kép: Cindy Ord / Getty Images / AFP