Kultúra

A TV2 megint bevitt egy kisebb ütést az RTL-nek

A múlt héten már megírtuk, hogy a Love Islandre nem igazán haraptak rá a nézők, és ez a harmadik hét után sem változott, bár egy kicsit javult a helyzet. Az RTL Klub szerencséje, hogy ellőtték A mi kis falunkat és a Drága örökösök folytatása is bejött. Ami viszont kapufa, az a Love Island és a Jófiúk sem robbantott bankot. A reality esetében ez pedig még nagyobb kés az így is fájó sebben, hiszen azt az Index is aláhúzta már, hogy nem egy olcsó formátumról, hanem egy milliárdos befektetésről van szó, aminél nem elég a tíz százalék főműsoridőben.

Elindult a Való Világgal kevert Éden Hotel, a Love Island
Összezárt emberek, újabb érthetetlen mondatok, műfű és medence. Itt az új párkereső reality.

A TV2 bezzeg rákapcsolt, és a Sztárban sztár leszek! lohol A mi kis falunk számainak sarkában, illetve az Ázsia Expressz 2 se megy rosszul, ha a kereskedelmileg legfontosabb 18-49-es korosztály heti toplistáját nézzük.

Összesítésben pedig a TV2 Csoport megnyerte a hetet 18-49-ben akkor is, ha az egész napot nézzük, és akkor is elhúzott egy hajszállal, ha a főműsoridőt. 

A 18 és 49 éves közötti tévénézők 22 százaléka választotta az RTL Groupot, míg a TV2 Csoportot 24,4 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet. A főműsoridőben közelebb volt egymáshoz a két konkurens csatornacsoport (27,1 és 27,5 százalék), de a TV2 kerekedett felül. Az előző nézettségi adatoknál több mint egy százalékpontnyi volt a különbség.

De nézzük a többi számot is. A hét legnézettebb műsora 18-49-ben A mi kis falunk lett, szombat este a tévénézők 25,1 százaléka nézte Pajkaszeget, ez pedig valamivel több mint 354 ezer embert jelent (354601). A vasárnapi Sztárban sztár leszek!-et majdnem 337 ezren követték (336900), és 22,9 százalékos közönségarányt ért el a műsor. A Drága örökösök közönségaránya maximum 20,1 százalék volt, és a csütörtöki részt látták a legtöbben (251423).

A legnézettebb Ázsia Expressz 2 adás elé 217 ezren ültek le (217122), a leggyengébb hétköznapi rész a csütörtöki volt (11,4 százalékos közönségarány, 151770 néző). Valamivel visszaesett a közönségarány, és a szombat 11 százaléknál állt meg.

A Love Islandnél arról mondjuk nem beszélhetünk, hogy magára talált volna a szigetes, párkeresős reality, de legalább már nem süllyedtek a kritikus 10 százalék alá. Most is a hétvégi adás ment a legrosszabbul, de így is 10,1 százalék volt a közönségarány 132 ezer nézővel (132068), míg az előző vasárnapon még kevesebben nyomtak Lalira, az aktuális tévénézők mindössze 8,9 százaléka. Az már baj.

Pontosítás

Cikkünk korábbi változatában azt írtuk, hogy összesítésben a TV2 nyerte a múlt hetet, de az adatok a csatornacsoportra vonatkoztak, illetve az RTL Magyarországra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik