Kultúra

A kezdeti lelkesedés után küszködik az Exatlon

Jánossy Villő
Jánossy Villő

újságíró. 2019. 01. 07. 14:28

Január első hete szépen mutatja, hogy a nézők és a csatornák is felébredtek a karácsonyi semmittevés után, több új műsor indult, ami felkavarta a december végi állóvizet. Az RTL Klub kijött egy horvát licencen alapuló napi sorozattal, A Drága örökösökkel, a TV2 pedig Palik Lászlóval hozott egy ügyességi realityt, az Exatlont bajnokokkal és amatőr sportolókkal, illetve felújították a klasszikus Legyen ön is milliomos!-t is Gundel Takács Gáborral. A heti nézettségi adatokat elsejétől már érdemes volt követni, de végleges nyertest biztos, hogy nem lehet hirdetni január legeleje alapján, pár hét múlva majd tisztul a kép, mi vitte a pálmát a magyaroknál.

Drága örökösök

Az RTL Klub sorozata egy ravasz apuka (Koltai Róbert) öröksége körül forog. A szétszéledt családot egy kis faluba tereli össze a pénz, ami összezavarja a Budapesthez szokott társaságot. Napi produkcióról van szó, de így is hasonlít a csatorna zászlóshajójára, A mi kis falunkra az összkép. A nézettségi adatok ha nem is akadtak ki úgy, mint a múltkor, azért látszik, hogy az embereket leköti a Drága örökösök. A premier napján, elsején a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban a hét abszolút nyerteseként 24,7 százalékos közönségarányt produkált, és a papírforma a következő napokon is bejött. A közönségarány a Nielsen mérései szerint nem süllyedt 22 százalék alá (kedd: 24,7, szerda: 22,8, csütörtök: 24,6, péntek: 24,1).

Az RTL Klub új sorozata olyan mint A mi kis falunk, csak jobb
Koltai Róbert Ökörapáti titkos milliomosa, és egész jól áll neki.

Exatlon

Nincs mit szépíteni azon, hogy mi az Exatlont végtelenül unalmasnak tituláltuk az első adás alapján. A nézők tulajdonképpen bizalmat szavaztak szerdán, és 18-49-ben a tévé előtt ülők 17,9 százaléka választotta Palik Lászlót, de a közönségarány a hét további részében már csökkent. Csütörtökön az Exatlon 15,9 százalékos közönségarányt ért el, pénteken pedig már csak 14,2 százalékot (hétvégén is ment a műsor, akkor 12,9 és 15,3 százalék volt a közönségarány a 18-49-es korcsoportban).

Palik Lászlónak szólhatott volna valaki, hogy a TV2-n van, és nem az M4-en közvetít
A TV2 két új műsorral nyitotta az évet, de egyikkel sem fogják megváltani a világot. Az Exatlon unalmas, a Legyen ön is milliomos! pedig nem változott semmit.

Legyen ön is milliomos!

Alapvetően a 18-49-es korosztály a legfontosabb szűrő a nézettségmérésnél, de a TV2 sem valószínű, hogy a fiatalokra számított a majd’ húszéves múlttal rendelkező kvízműsornál. Az első adás az Exatlon után még 16,8 százalékos közönségarányt mutatott a korcsoportban, de több százalékpontot is csökkentek a következő napokra (csütörtök: 13,4, péntek: 11,2). A teljes képhez mondjuk hozzátartozik, hogy a Legyen ön is milliomos!-ba folyó Éjjel-nappal Budapest is élt már meg szebb napokat, főleg másodikán (szerda: 8,9, csütörtök: 12,8, péntek: 12,5). Ahogy a nézők kiábrándultak a TV2 új műsoraiból, úgy erősödött a konkurencia. Egy-két hét, hónap után azért majd jobban látszik, hogy mennyire érte meg a korábbi olimpikonokat Dominikáig vinni, és mennyire hiányzott a magyaroknak több év kihagyás után egy Legyen ön is milliomos!

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.