Geoff Emerick 15 éves korában kezdett dolgozni az EMI lemezkiadónál a hatvanas évek legelején, három évvel később pedig már volt olyan Beatles-felvétel, amelyen ő is közreműködött. Igazán azonban 1966-tól, a Revolver album készítésétől lett komoly közreműködő, amelyen már hangmérnökként dolgozott, és onnantól kezdve a producer, a két éve elhunyt George Martin állandó tettestársa volt Lennonéknak a stúdióban, és rajta hagyta a keze nyomát az összes legendás albumon, a Sgt. Pepper… -en át az Abbey Roadig.
Egy rövid ideig a White Album idején otthagyta a zenekart, mert nem bírta elviselni a tagok között akkor tetőfokra hágó feszültségeket, de a következő albumon újra ott dolgozott a zenekarral. Emericket inkább Paul McCartney emberének tekintették, nem véletlen, hogy később a zenész több szólóalbumán is együtt dolgoztak, míg John Lennon és George Harrison inkább egy másik EMI-hangmérnök, Phil McDonald szakértelmét vették igénybe a szólólemezeiken.
A négy Grammyt is elnyerő Emericket a lemezipar igazi úttörőjeként méltatják, aki segített megváltoztatni a lemezfelvétel folyamatát, felbecsülhetetlen hatást gyakorolt a poptörténetre és az audiotechnológiára, és az elsők között használta a stúdiót gyakorlatilag önálló hangszerként. A Beatles és McCartney mellett producerként is dolgozott később Elvis Costello egyik legjobb albumán (Imperial Bedroom), és hangmérnökként foglalkoztatta Kate Bush, Judy Garland, az Ultravox, a Split Enz és Art Garfunkel is.
Fotó: Mark Von Holden/WireImage