Kultúra

A tökön rúgásoktól lesz tökéletes egy előzetes

Míg az elmúlt 25 évben egyre csökkent a mozijegyeladások száma, az előzetesgyártás épp mostanára nőtt ki egy gigantikus iparággá. Idén átlagosan 38 milliós nézettséggel rendelkeznek a YouTube-ra feltöltött előzetesek, és világszerte több mint száz cég foglalkozik csak ezeknek a gyártásával. A Vice hosszabb videóban mutatta be, hogyan is működnek ezek a vállalatok.

A lapnak nyilatkozó szakértők szerint ezek a legjobban bevett fogások, amikkel el lehet kapni az emberek figyelmét:

  1. Feszült, egyre hangosodó hangeffekttel kezdeni, vagy befejezni az előzetest.
  2. Bass drop után egy menő idézetet beszúrni a filmből.
  3. Random állati hangokat berakni ide-oda.
  4. Olyan színészi érzelmek szerepeljenek az előzetesben, amiket a közönségből is ki akarunk váltani. Ha sokkolni akarjuk a nézőt, az előzetesben szereplő színész is legyen sokkban, ha nevettetni, akkor a trailerben is nevessenek.
  5. Ha van tökön rúgás a filmben, azt mindenképpen be kell rakni. Mert vicces, és mindenki érti.
  6. Pörgősebbé, vagy lassabbá tenni az előzeteshez felhasznált eredeti számokat.

Nyilván a trendek folyamatosan változnak az iparban: ma már például alig használnak narrációt az előzetesekben. Ez, és még sok más érdekesség is kiderül a nyolc perces videóból.

Kép: Marvel Studios

Ajánlott videó

Olvasói sztorik