Míg az elmúlt 25 évben egyre csökkent a mozijegyeladások száma, az előzetesgyártás épp mostanára nőtt ki egy gigantikus iparággá. Idén átlagosan 38 milliós nézettséggel rendelkeznek a YouTube-ra feltöltött előzetesek, és világszerte több mint száz cég foglalkozik csak ezeknek a gyártásával. A Vice hosszabb videóban mutatta be, hogyan is működnek ezek a vállalatok.
A lapnak nyilatkozó szakértők szerint ezek a legjobban bevett fogások, amikkel el lehet kapni az emberek figyelmét:
- Feszült, egyre hangosodó hangeffekttel kezdeni, vagy befejezni az előzetest.
- Bass drop után egy menő idézetet beszúrni a filmből.
- Random állati hangokat berakni ide-oda.
- Olyan színészi érzelmek szerepeljenek az előzetesben, amiket a közönségből is ki akarunk váltani. Ha sokkolni akarjuk a nézőt, az előzetesben szereplő színész is legyen sokkban, ha nevettetni, akkor a trailerben is nevessenek.
- Ha van tökön rúgás a filmben, azt mindenképpen be kell rakni. Mert vicces, és mindenki érti.
- Pörgősebbé, vagy lassabbá tenni az előzeteshez felhasznált eredeti számokat.
Nyilván a trendek folyamatosan változnak az iparban: ma már például alig használnak narrációt az előzetesekben. Ez, és még sok más érdekesség is kiderül a nyolc perces videóból.
Kép: Marvel Studios