Valaki emlékszik még Kandász Andreára vagy a Havazinra? Ha igen, akkor se hiszem, hogy sokan néznék vissza bármelyiket szombat délelőttönként az RTL Klubon vagy a Tv2-n. Az utazós műfaj – a Travel Channelt leszámítva, ahol meg inkább házkeresős, lakókocsis, utazós-gasztrós műsorok mennek, a csak utazás maximum a reklámblokkba fér bele – a YouTube-ra költözött, de itthon nem akkora a merítés. Ehhez a kisebb körhöz csatlakozott Ördög Nóra és Nánási Pál, akiket jó eséllyel megkértek, hogy a családjukkal promózzák egy kicsit a múlt héten indult Ázsia Expresszt.
Azért Magyarországon nincs annyi utazós műsor, általában kell egy fix követőtábor, hogy a vloggerek belevágjanak, Magyarósi Csaba is Appleblognak indult, Szirmai Gergő AFK Légióját megelőzte a Hollywood Hírügynökség. Őket adásonként úgy 50-100 ezer ember nézi, szóval az embereket kifejezetten érdekli, hogy utaznak mások olyan helyekre, ahova lehet, hogy a többség sose jut el. Nem véletlenül követték be annyian azt a lányt sem, aki Kínában tanul évek óta, és az élményeit vlogolta ki magából. Már csak az volt a hiba, hogy akkor fogott a YouTube-ozásba, amikor hazaköltözött.
Ördög Nóráék nyilván kilógnak egy kicsit, mert nem valószínű, hogy az Istenes-család nyomdokaiba lépnek, és minden héten kijönnek egy családi videóval. Nánásiék azt az egy hónapot mutatják csak meg, amit Ázsiában töltöttek a TV2-s műsor miatt, és a részek úgy jönnek ki, ahogy egyre haladunk előre a realityben. Most Vietnamban járunk, jön még Laosz, Kambodzsa és Thaiföld. Ördög férjestül, két gyerekkel vette fel, hogyan zajlik egy ilyen produkció forgatása, közben pedig bejárták a környéket.
Egy korábbi Két Lottiban Katz Dávidék már elkezdték szétszedni a Nánázsiát, de akkor még csak az első rész ment le, azóta túljutott a család a pakoláson, és amíg a hat – szombaton R. Kárpáti Péter és a lánya estek ki – páros az Ázsia Expresszben szenved, addig van egy sokfős stáb, akiknek szintén nem egy városnézés ez a körút. Sajnálni nem kell se a stábot, se Ördög Nórát, de szimpatikus az egész, jobban érdekel, hogy áll a Nánási-család, mint Berki Krisztián. Egy jobb castinggal lehetne egyenlő az állás, de úgy tűnik, nem vagyok egyedül azzal, hogy a Viszkis celebesítése hülye ötlet volt. A mi Facebook-posztunk alatt, és a Commentcom-on is többen arra panaszkodtak, hogy nem akarnak pálcát törni Ambrus Attila felett, de a Tv2-n sem szeretnének egy exbankrablót követni. Emellett a legnagyobb kritika az az, hogy unalmas a műsor, a versenyzők gyenge angolsággal makognak a vietnamiaknak, és azt nézzük folyamatosan, ahogy stoppolnak. Majd meglátjuk, változik-e a helyzet.
Aki egy olyan utazós realityt várt, ami után Vietnamba vágyik, óriásit csalódott, de pótléknak itt a Nánázsia. A vlog természetes, nem idegesítő, jó fejek a gyerekek, és Ázsia is szép.
Imádom ezeket a Vlogokat! Annyira igazi, annyira nem mű, nem megjátszott szerepek, sírás, nevetés, a gyermekeitek reakciói, olyan emberi az egész!
– és a többi komment is legalább ennyire csöpögős, volt aki Mogyorósi Csabához hasonlította a csatornát.
A Tv2 ráérzett, hogyan lehetne reklámozni az Ázsia Expresszt – nem Berkivel, vagy Cseke Katinkával, hanem forgattak egy werket. Azt mondjuk nem tudom, mennyire gondolták, hogy izgalmasabb lesz ez, mint Kulcsár Edina hisztije, mindenesetre az első Nánázsia-részt több mint 500 ezren látták, a maradék nyolc részre egyenként 100-200 ezer ember kattintott. Ez akkor is jónak számít, ha Ördög Nóra ismert.
Frissítés: Időközben megtudtuk Ördög Nórától, hogy nem a TV2 ötlete volt a vlog, maguk találták ki, a csatorna csak engedélyezte a forgatást. Sőt, Ördög Nóráék is vágják az egészet.
A 45. hét, 50 legnézettebb műsor nézettségi adatai alapján az Ázsia Expressz a 13. helyre fért fel. A második szerdai adás a 18-49-es kereskedelmi korcsoportban 16,9 százalékos közönségarányt ért el. A szombati, kiesős adást az RTL Klubos X-Faktor döntője (ez a Sztárban sztár után a második lett 24,6 százalékos közönségaránnyal) előtt adták le a Tv2-n, és a 32. helyre került 13,6 százalékos közönségaránnyal a 18-49 évesek körében.
Fotó: Tv2