A cégcsoport ezt azzal indokolta, hogy az ingyenes – kizárólag a reklámokból fenntartott – lapcsalád az utóbbi évben veszteségesen működött a csökkenő belső fogyasztással párhuzamosan beszűkült magyar hirdetési piacon, és a hagyományosan legerősebb év végi időszak előrendelései sem azt jelzik, hogy jelenleg gazdaságosan működtethető lenne.
A döntés a fővárosban megjelenő Pesti Est működését nem érinti, a lap a jövőben is a megszokott formátumban, míg az est.hu és a mobilEST továbbra is országos programadatokat kínálva a digitális csatornákon várja olvasóit és felhasználóit – írja közleményében a társaság. A cégcsoport januárban hasonló okokból már felfüggesztette a budapesti EXIT Magazin kiadását.
A média területén tevékenykedő Est Media 2012-ben 1,071 milliárd forint konszolidált árbevételt ért el az előző évi 1,26 milliárd forint után. Adózás utáni vesztesége 3,24 milliárd forintra nőtt a 2011. évi 2,22 milliárd forintról. A veszteség növekedése a társaság értékelése szerint a Sziget Kft.-részesedés, valamint a nem médiatevékenységhez kapcsolódó más befektetések értékesítése kapcsán elszámolt árfolyamveszteségnek tudható be.
A társaság közgyűlése június 14-én az alaptőke leszállításáról döntött, saját tőkéje ugyanis a jegyzett tőke kétharmada alá csökkent a 2012. december 31-i mérleg szerint. A jegyzett tőke a közgyűlés döntése szerint 3,959 milliárd forintról 198 millió forintra csökkent.
Az Est Media részvények a tőzsde standard kategóriájában forognak, a papír záróára október 3-án 14 forint volt, az elmúlt egy évben a legmagasabb ára 29, a legalacsonyabb 12 forint volt.