A kortárs spanyol szerző, Jordi Galcerán szellemes darabjának helyszíne egy multinacionális cég irodája, ahova négy pályázó – három férfi és egy nő – érkezik felvételi beszélgetésre, hogy kiderüljön, közülük ki lehet majd a cég kereskedelmi igazgatója. A korábbi szűrőkön már átjutottak – ez lesz az utolsó megmérettetés.
Egymás számára tehát potenciális ellenfelek. A jelentkezőknek azonban a hagyományos interjú helyett meglehetősen szokatlan feladatokat kell megoldaniuk, melyek egyre bizarrabb és feszültebb helyzeteket teremtenek. A feladatok során felszínre kerülnek titkaik, feltárulnak rejtett tulajdonságaik. Vajon meddig képesek elmenni ebben a harcban? Vannak-e tabuk, morális határok, ha céljukat el akarják érni? Vajon mindenki az-e, akinek mutatja magát?
„A Grönholm-módszer ötletének alapja megtörtént esemény. Néhány éve egy madridi kukában megtalálták egy szupermarket-lánc személyzeti osztályán dolgozó alkalmazott feljegyzéseit azokról a nőkről, akik pénztárosi állásra jelentkeztek. A feljegyzésekben hemzsegtek a hímsoviniszta, idegengyűlölő, durva jellemzések. Ez az alkalmazott, annak tudatában, hogy rá osztották a kiválasztás szent misszióját, felhatalmazva érezte magát, hogy ilyen önkényesen nyilatkozzon olyan emberekről, akiket egyáltalán nem ismert. Elképzeltem ezeket a szerencsétlen nőket, ahogy igyekeznek jó benyomást kelteni a cég előtt, és próbálnak a vélt elvárásoknak megfelelően viselkedni, készen akár kisebb megaláztatásokra is, csak hogy megszerezzék a munkát, amire szükségük van” – írja a szerző.
Szereposztás:
Ferran: Borovics Tamás
Enric: Gömöri Krisztián
Mercé: Borsos Beáta
Carlos: Rédei Roland
Fordította: Bakucz Dóra
Rendező: Barnák László
Esőnap: július 1. vasárnap (Városháza udvara)