Érdekes idők voltak, a magyar közélet közepén afféle fekete lyukként helyezkedett el egy bank, amelynek vezetője (később érdekes perben aligbüntetést kapott az aligvádiratra) érzékenyen rezonált a művészetekre, verseket írt, könyvet adott ki, és egy film végébe is beírták a bankjának egyik hirdetését, a magyar filmtörténetben valószínűleg példátlan módon. Kern András pedig érzékelte, hogy lassan változik a magyar szórakoztatóipar, csinált egy filmet, amit magyar Woody Allen-filmnek aposztrofált mindenki, pedig nem az. Egy karmester (Kern András) kerül magánéleti válságba életének ötvenes éveiben, ehhez pedig a felesége (Udvaros Dorottya), egy fiatal pszichiáter (Eszenyi Enikő) és Beethoven adja a keretet. Egy kellemes film a maga kis világával jó kis zenékkel, a végén reklámmal 1995-ből – Sztracsatella, 20:10, m1.
A kis kockázatú művészfilmek (lásd még minőségi hollywoodi szerzői filmek) valakinek a szórakoztatás csúcsa, kellő mértékű gondolat, érzés, izgalom, míg másnak a hazugság és megalkuvás maga. Így az előbbieknek címzem a továbbiakat: Clint Eastwood Az igazság napja című filmjében nem ismeretlen a felállás: egy kiégett, kisiklott életű ember megtalál valami életbevágót és fontosat. Ez az régivágású, karakán, a maga módján polgári életérzés, értékerend sok Eastwood-film veleje, és ez adja a hitelüket is (sikertelenebb esetben a hiteltelenségüket). A rendező szokás szerint eljátssza a főszerepet is, társai: James Woods, Isaiah Washington, Sidney Poitier. 21:25, Viasat3.
Volt ez a 80-as években virágzó középfajú vígjáték, mely azóta a tévébe költözött, de ekkor mg megélt nagyobb terekben is, mint amilyen a Bud Spencer-Terence Hill-filmek egy része, vagy a Jean-Paul Belmondóval felvértezett Montreáli bankrablás. Belmondo bohócként öltözve gondolja kirabolni a pénzintézetet, van is erre egy zseniális terve, de később muszáj elővennie meztelen ökleit, éles nyelvét, sármját és mindent elsöprő fensőbbségességét – ahogy ezt már ő a filmjeiben szokta. Családi vígjáték, emlékezvén kicsit a rég megszűnt fapados mozik matinéelőadásaira – 22:10, Story4.
Az utolsó film pedig, ahogy egy kritika fogalmaz, “ékkő a kábeltévés szemétdombon”. Az első világháborúban az amerikaiaknak volt egy zászlóaljuk, amely válogatott New York-i alvilági arcokból állt, akik egyszercsak egy erdő mélyén találták magukat elvágva a csapattestüktől. Mi sül ki ebből? Priuszos Ryan közlegények megmentése? Egy film a Hegylakó rendezőjétől – Az elveszett zászlóalj, 23:20, RTL Klub.