Váratlan sztrájk miatt le kellett zárni a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő csatornaalagutat csütörtökön, a vonatközlekedés leállása pedig több európai pályaudvaron is pánikot okozott.
A sztrájkot a „csalagutat” működtető vállalat, az Eurotunnel francia alkalmazottai kezdeményezték, így a londoni St. Pancras pályaudvarról már csütörtök déltől nem tudtak elindulni a Franciaországba vagy Belgiumba tartó vonatok.
Az Eurotunnelt leányvállalataként működtető cég, a Getlink a délután folyamán közleményt adott ki, amely szerint a sztrájk teljes körű, és a vállalat által kiszolgált valamennyi brit és francia pályaudvart érinti.
A sztrájk következtében a Franciaországba tartó, érvényes jeggyel rendelkező utasokat kénytelen volt leszállítani a vonatokról a vasúti személyzet, az érintett franciaországi és belga pályaudvarokon pedig bejelentették az összes délutáni járat törlését.
A sztrájk miatt nemcsak a személyszállító Eurostar, hanem az autó- és teherautó-szállító vonatok közlekedése is teljesen leállt a csalagútban. Clément Beaune francia közlekedési miniszter a sztrájk hírére reagálva az X közösségi portálon elfogadhatatlannak nevezte a munkabeszüntetést. Hozzátette, hogy a problémára a lehető leggyorsabban megoldást kell találni, mivel több, London felé tartó francia vonatot is menet közben kellett leállíttatniuk a hatóságoknak.
Az Eurostar vasúttársaság szintén közleményt adott ki az X-en, amelyben útja elhalasztását kérte az utazóközönségétől. A sztrájkot kihirdető hat francia szakszervezet csütörtök délután kiadott nyilatkozatában cáfolta, hogy váratlan munkabeszüntetésről lenne szó, és azzal érvelt, hogy több hónapja figyelmeztette a cégvezetést a dolgozók ellehetetlenült szociális helyzetére. Az érdekképviseletek egyúttal bejelentették, hogy a délután folyamán tárgyalásba kezdenek a cégvezetéssel.
A Getlink közlése szerint a szakszervezetek azt követelik, hogy a cég háromszorozza meg a dolgozóknak korábban beígért 1000 eurós (383 ezer forint) különjuttatást.
(MTI)