Megközelítőleg 50 utas maradt le a Wizz Air vasárnap esti, Lutonból Budapestre tartó járatáról, pedig az indulás előtt két órával már ott voltak a repülőtéren.
Az egyik szerencsétlenül járt utas a 24.hu-nak arról beszélt, terhes nő és mozgáskorlátozott, tolószékes férfi sem fért fel a gépre, ami egyébként kis késéssel, 9 órakor szállt fel.
Miután kiértünk a reptérre, beálltunk a sorba, de azt mondták, álljunk a sor végére, mert más járatokra zajlik egyelőre az utasfelvétel. Ez azért volt különös, mert a kijelző szerint mindegyik gépre be lehetett volna ott csekkolni. Így kígyózó sor alakult ki, és végül le is késtük a gépet önhibánkon kívül
– mondta a férfi.
Arról is beszélt, egyik ismerőse feljutott a repülőre, és állítása szerint mindössze 8-10 ember volt a fedélzeten.
A helyszínen alá akartak velük íratni egy papírt, hogy 70 fontért átteszik máskorra a foglalásukat, de ebbe nem mentek bele, mert nem ők voltak a vétkesek.
A gép indulása óta csaknem egy nap eltelt, de még mindig nincs arról információjuk, ki és hogyan fogja őket kárpótolni.
A repülőtér és a WizzAir egymásra mutogat, egyik sem akarja felvállani a felelősséget a hibáért. Nem tudni, hogy visszakapjuk-e a jegy árát, ahogy azt sem, hogy mikor mehetünk végre haza. Jelen állás szerint talán szerdán tudunk majd repülni, de ez is problémás, mert hétfőn szigorodtak a brit szabályok, és csak nyomós indokkal lehet elhagyni az országot. A WizzAir arra a kérdésre nem tudott válaszolni, hogy ez egészen pontosan mit jelent a számunkra
– magyarázta.
A férfi és párja most költözik haza Magyarországra, a dolgaikat autóval hozták haza. Most – reményeik szerint csak szerdáig – egy, a repülőtérhez közeli szállodába költöztek, hiszen nem volt hirtelen hová menniük.
A Wizz Air az AIRportal.hu megkeresésére megerősítette, hogy utasainak egy csoportja, akik a W6 2202 számú, London-Luton és Budapest között közlekedő, 2021. március 7-i járatra váltottak jegyet, sajnálatos módon lemaradtak a járatról.
Mint írták,
a légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért. Az eset kapcsán teljes felelősséget vállalunk, azt azonban fontos látni, hogy a folyamatosan változó utazási korlátozások miatt a kollégáink és a partnereink naponta több ezer dokumentumot ellenőriznek azért, hogy megbizonyosodjanak róla: a légitársaság és az utasok egyaránt megfelelnek az összes aktuális utazási feltételnek. Ez a folyamat pedig számos esetben hosszas sorbanállást okozhat a beszállópultoknál. Az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek WIZZ pontokban. A károsult utasok a 261/2004/EK számú rendelet alapján a visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be.
A légitársaság elnézést kért a kellemetlenségekért, és ígérte, hogy mindent megtesz azért, hogy hasonló eset többé ne fordulhasson elő.