Az előzetes jelentések szerint a koronavírus-krízisről beszélgettek a 98 halálos áldozatot követelő pakisztáni légiszerencsétlenségben érintett repülőgép pilótái, és úgy próbáltak meg landolni, hogy a futóműveket nem engedték ki, írja a Guardian.
A Pakistan International Airlines (PIA) gépe még május 22-én zuhant le egy sűrűn lakott övezetben. Mint kiderült, a zuhanás oka az volt, hogy mindkét hajtómű leállt, amikor próbáltak landolni Karacsi repülőterén.
A most közölt jelentés szerint bizarr hibák sorozata vezetett a tragédiákhoz.
A vizsgálat arra jutott, hogy a gép dupla akkora magasságban volt az első landolási kísérletnél, mint ahol kellett volna lennie, ezért az irányítótoronyból azt javasolták nekik, inkább próbálják meg ismételten a leszállást.
A pilóták ennek ellenére megkísérelték a landolást, de úgy, hogy addigra a futóműveket már behúzták, tehát a kerekek nem voltak kiengedve.
Az Airbus A320-as gép hajtóművei a leszálláskor így megsérültek, ezt látták is a toronyból, de nem szóltak a pilótáknak, akik így még egyszer megpróbáltak talajt érni. Erre már nem kerülhetett sor.
Ghulam Sarwar Khan pakisztán légügyi miniszter a parlamentben azt is elárulta, hogy a pilóták a koronavírusról beszélgettek landolás közben és kikapcsolták a robotpilótát.
A kapitány és a másodpilóta nem volt fókuszált és a koronavírusról értekeztek. Csak a fertőzés járt a fejükben. A családjuk érintett volt, ezért diskuráltak erről. Sajnos a kapitány túl magabiztos volt
– fogalmazott.
A gép egyébként a járvány alatt 46 napig nem szállt fel, de 100 százalékos állapotban volt, nem állapítottak meg benne műszaki hibát.
A tragédiában a fedélzeten két fő kivétel mindenki meghalt, valamint egy gyermek is, akire rázuhantak repülő darabjai.
Kiemelt kép: Asif HASSAN / AFP