Nagyvilág
This handout picture taken and realeased on May 5, 2019 by the Investigative Committee of Russia shows a fire of a Russian-made Superjet-100 at Sheremetyevo airport outside Moscow. - The Interfax agency reported that the plane, a Russian-made Superjet-100, had just taken off from Sheremetyevo airport on a domestic route when the crew issued a distress signal. 13 people died according to Russian agencies. (Photo by HO / RUSSIAN INVESTIGATIVE COMMITTEE / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / RUSSIAN INVESTIGATIVE COMMITTEE" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS

Moszkvai repülőkatasztrófa: hibát hibára halmozhattak a pilóták

Egyelőre rejtély az is, hogy miért gyorsítottak a leszállás közben.
Korábban a témában:

Az időjárási viszonyok és a személyzet hibái egyaránt hozzájárulhattak 41 utas halálához az Aeroflot vasárnap kigyulladt SSJ-100-as repülőgépén – tudósít az MTI orosz sajtóértesülésekre hivatkozva.

A „fekete dobozok” kiértékelésének hivatalos eredményét várhatóan csak egy hónap múlva hozzák majd nyilvánosságra, de több információ már most kiszivárgott. Az Interfax úgy értesült, hogy miután a gép viharzónába került, amit a pilóták sikertelenül próbáltak elkerülni, felszökött a feszültség és több berendezés felmondta a szolgálatot. A parancsnok kényszerleszállási engedélyt kért, de az ezt követő lépései nehezen magyarázhatók: leszállás közben gyorsított, és a pálya közepén ért földet nagy sebességgel.

Az RBK gazdasági lap szerint a két pilóta, Gyenyisz Jevdokimov és Makszim Kuznyecov vallomásából kiderült, hogy a tűz gyors terjedéséhez az utastérben hozzájárult, hogy a leszállást követően nem kapcsolták ki a hajtóműveket, és kinyitották az egyik ablakot. A Komerszant szerint a nyomozás során a személyzet hibájára tekintenek a legfőbb lehetséges okként.

Azt is a személyzet feltételezhető hibái közt sorolták fel az orosz sajtóban, hogy az automatika korántsem végzetes lekapcsolódása után a pilóták elhamarkodottan döntöttek a leszállás mellett ahelyett, hogy a levegőben keringve elhasználták volna a felesleges üzemanyagot. A pilóták gyenge felkészültségének tulajdonítják szakértők, hogy nem tudtak elsőre kézi vezérléssel megfelelően ráfordulni a leszállópályára. A második kísérletnél pedig a kerekek túl keményen fogtak talajt, a gép többször megpattant, az üzemanyag-tartály megsérült, a kerozin pedig a forró hajtóművekre loccsant. (Fotó: Europress – AFP PHOTO / RUSSIAN INVESTIGATIVE COMMITTEE)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.