Az időjárási viszonyok és a személyzet hibái egyaránt hozzájárulhattak 41 utas halálához az Aeroflot vasárnap kigyulladt SSJ-100-as repülőgépén – tudósít az MTI orosz sajtóértesülésekre hivatkozva.
A „fekete dobozok” kiértékelésének hivatalos eredményét várhatóan csak egy hónap múlva hozzák majd nyilvánosságra, de több információ már most kiszivárgott. Az Interfax úgy értesült, hogy miután a gép viharzónába került, amit a pilóták sikertelenül próbáltak elkerülni, felszökött a feszültség és több berendezés felmondta a szolgálatot. A parancsnok kényszerleszállási engedélyt kért, de az ezt követő lépései nehezen magyarázhatók: leszállás közben gyorsított, és a pálya közepén ért földet nagy sebességgel.
Az RBK gazdasági lap szerint a két pilóta, Gyenyisz Jevdokimov és Makszim Kuznyecov vallomásából kiderült, hogy a tűz gyors terjedéséhez az utastérben hozzájárult, hogy a leszállást követően nem kapcsolták ki a hajtóműveket, és kinyitották az egyik ablakot. A Komerszant szerint a nyomozás során a személyzet hibájára tekintenek a legfőbb lehetséges okként.
Azt is a személyzet feltételezhető hibái közt sorolták fel az orosz sajtóban, hogy az automatika korántsem végzetes lekapcsolódása után a pilóták elhamarkodottan döntöttek a leszállás mellett ahelyett, hogy a levegőben keringve elhasználták volna a felesleges üzemanyagot. A pilóták gyenge felkészültségének tulajdonítják szakértők, hogy nem tudtak elsőre kézi vezérléssel megfelelően ráfordulni a leszállópályára. A második kísérletnél pedig a kerekek túl keményen fogtak talajt, a gép többször megpattant, az üzemanyag-tartály megsérült, a kerozin pedig a forró hajtóművekre loccsant. (Fotó: Europress – AFP PHOTO / RUSSIAN INVESTIGATIVE COMMITTEE)