Nagyvilág
Worker re install door interior at mohenic garage in Paju, South Korea. A 20-year-old beat up Hyundai SUV isn't anyone's idea of a dream car. But used Hyundai Gallopers, priced between $2,000 to $3,000 at second-hand car markets, are making a comeback , reborn as upwards $80,000 luxury vehicles at the hand of former furniture designer Henie Kim.
Kim is now the CEO of Mohenic Garages, a car rebuilding company based in Paju has transformed the boxy classic into one of South Korea's most highly-desired cars.
"As a former designer, I wanted make everything perfect."
The remade "Mohenic G", as they're known, take their design cues from the 1990s and come in a variety of custom colors from "mint racing green" to "midnight cerulean blue". Demand for the "Mohenic G" has steadily risen, and the waitlist is long. Since 2013, only 43 cars have been rebuilt and 48 customers are on a waiting list.
Production is slow though since the company expanded, they're able to produce 30 cars a year, or about 2 cars a month. A team of two dozen workers transform each car in a meticulous process that includes prying the car cabin from its frame, sanding, removing corrosive substances, polishing and painting. (Photo by Seung-il Ryu/NurPhoto)

Csökkentik az embertelenül hosszú munkaidőt Dél-Koreában

24.hu
24.hu

2018. 03. 01. 11:59

Korábban a témában:

Dél-Korea új törvényt fogadott el, melyben 52 órában maximalizálják a heti munkaidőt, az eddig érvényben lévő 68 óra helyett. A módosítás júliusban lép életbe, és előbb a nagy vállalatokra fog vonatkozni, a kisebbekre csak később terjesztik ki – írja a The Guardian.

A törvény Moon Jae-in elnök kampányígérete volt, aki emellett arra is utalt, hogy még ebben az évben 16 százalékkal megemelik a minimálbért.

A törvény látszólag szembe megy a vállalatok érdekeivel, de szükséges volt a meghozatala annak érdekében, hogy javuljon az életszínvonal, a termelés pedig fellendüljön.

A távlati célok közé tartozik az is, hogy a születési ráta is növekedjen. A 80-as és 90-es évek gazdasági fellendülésének következtében a koreai emberek ma már többnyire csak a munkájuknak élnek, és így a születési arányszám is nagyot zuhant az évek alatt, és tavaly rekordalacsony volt.

Chung Hyun-back, a nemek közötti egyenlőség és családügyi miniszter szintén a munkaórák irreálisan magas számában látja az elöregedő koreai társdalom problémáját, és embertelenül soknak nevezte azt.

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországai közül Dél-Koreában kell az embereknek a legtöbbet dolgozniuk, csak Mexikó szárnyalja túl őket az összevetésben.

Éves szinten Dél-Koreában a munkavállalók 400 órával – vagyis 10 héttel –  dolgoznak többet, mint Nagy-Britanniában, vagy Ausztráliában, hasonló jövedelem mellett. 

Az új intézkedés szerint a munkavállalók heti munkaóraszámát 40 órában maximalizálják, ehhez jön hozzá még maximum heti 12 óra túlóra. A 18 év alattiak maximum 25 órát dolgozhatnak egy héten, ami megegyezik a Franciaországban bevett gyakorlattal.

Egy koreai gazdasági kutatóintézet szerint a vállalatoknak összesen körülbelül 11 milliárd dollár többletköltséget fog jelenteni, hogy a megváltozott viszonyok között tartani tudják a termelés jelenlegi szintjét.

Kiemelt kép: Europress/AFP/NurPhoto/Seung-il Ryu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

„Csak attól félek, hogy elhányom magam”

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.