Bocsánatkérést követel a berlini kínai nagykövetség a Spreadshirt.com német online áruháztól a boltjukban árult két póló miatt, ami az előző héten hatalmas felháborodást okozott Kínában – jelentette a kínai sajtó. A kérdéses pólókon a „ments meg egy kutyát, egyél meg egy kínait” valamint a „ments meg egy cápát, egyél meg egy kínait” feliratok szerepelnek. Amiket sokan rasszistaként értékeltek.
A kínai nagykövetség most magyarázatot követel a cégtől, amit a termékek eltávolítására szólítottak fel, valamint arra, hogy kérjenek bocsánatot a kínai néptől a sértőnek ítélt pólók miatt. Emellett felszólították a német kormányt, szigorítsanak a törvényeken, hogy elkerülhetőek legyenek a hasonló esetek, amikor megsértik a kínai emberek érzéseit.
A Spreadshirt szóvivője a Global Times című kínai állami lapnak kijelentette: a kérdéses pólók nem rasszisták, „csak simán humorosok”, elismerve, hogy „ízléstelenek”. És közölte, a pólók a szólásszabadság védelmét élvezik.
A sajtóban megjelent hírekben az szerepelt, hogy már nem lehet megvásárolni az oldalon a pólókat, de spreadshirt.ie és a spreadshirt.co.uk oldalakon még mindig fent van a design. És nem csak pólókra nyomva lehet megvásárolni, hanem pulóverken, nadrágokon sőt, még szakácskötényeken is.
A pólókat egyébként nem a cég készítette, ők csak árulják azokat. A design egy-egy felhasználó alkotása. És hasonló pólókat máshol is lehet vásárolni, köztük például az Amazonon is.