Az internetezők elsődleges hírforrása a közösségi média lett – derül ki a Reuters hírügynökség újságírás-kutató intézetének szerdai jelentéséből. Az ingyenes hírek könnyű elérhetősége kihívást jelent a minőségi hírszolgáltatók számára – állapították meg.
Azon túl, hogy a Facebookról és más közösségi oldalakról tájékozódó felhasználók nem akarnak fizetni a hírekért, még reklámokat blokkoló programokat is használnak, ami tovább apasztja a hírszolgáltató bevételeit – áll a jelentésben. A felmérésben megkérdezettek több mint fele okostelefonról követi a híreket, a legtöbben – 69 százaléknyian – Svédországban.
44 százaléknyian jelölték meg fontos hírforrásként a Facebookot, 19 százaléknyian a Youtube-ot és 10 százaléknyian a Twittert. Az intézet kutatási igazgatója elmondta: azokban a fejlődő államokban, ahol korlátozott a hozzáférés a független és megbízható hírforrásokhoz, még többen tájékozódnak a közösségi médiából. (MTI)