Ezt állítják egybehangzóan maláj, francia és amerikai légügyi szakértők. A két méter hosszú, szárnyalkatrészre emlékeztető roncsdarabot a tengerpart tisztításán dolgozó munkások találták meg Saint-André de La Réunionnál. Tele volt rátapadt kagylókkal, és ebből arra lehet következtetni, hogy sokáig volt a vízben – mondták szemtanúk.
Később, csütörtökön ugyanazon a helyen a takarítók megtalálták egy barna színű bőrönd egy darabját is, amelyre korábban senki sem figyelt fel. A darabot átvette a csendőrség. A kutatást a környéken egy francia haditengerészeti helikopter is segíti.
A repülőtéri rendőrség (BGTA) különleges nyomozói egyelőre egyetlen feltevést sem valószínűsítenek, csak olyan információkat gyűjtenek (például a gyártási számot), amelyek alapján azonosítani lehet a szárnydarabot.
A fotók alapján Xavier Tytelman francia légiközlekedési biztonsági szakértő a Twitter mikroblogban megjegyezte, hogy “hihetetlen a hasonlóság” a Boeing 777 fékszárnyként is működő csűrőlapja (flaperon) és a talált gépdarab között. Márpedig az eltűnt repülőgép egy Boeing 777-es volt. Hasonló véleményt fogalmazott meg az amerikai légügyi hatóság egyik tisztviselője is, de az amerikai repülőgépgyár egyelőre elzárkózott attól, hogy véleményt nyilvánítson.
Malajzia és Franciaország is szakértőket küldött a helyszínre. Najib Razak maláj kormányfő is azt mondta csütörtökön szakértőkre hivatkozva, hogy a megtalált repülőgépdarab valószínűleg egy Boeing-777-es része volt.
“Az előzetes információk alapján nagyon valószínű, hogy a roncsdarab egy Boeing-777-esé, annak azonban még utána kell járni, hogy az MH370-es járathoz tartozott-e” – írta Facebook-oldalán a miniszterelnök. Hozzátette, a roncsot a franciaországi Toulouse-ba szállítják további vizsgálatokra.
A Reuters hírügynökség azt írta, hogy eddig négy komolyabb baleset történt a Boeing 777-es típussal, de csupán az MH370-es járat zuhant le az Egyenlítőtől délre. Az eltűnt repülőgép keresését ausztrál szakértők irányítják, ők azonban eddig az Indiai-óceánnak éppen az ellenkező részében kutattak.
Kép: Europress Fotóügynökség
Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal főbiztosa kijelentette, ha bizonyítást nyer, hogy a megtalált roncsdarab az eltűnt maláj utasszállítógép része volt, akkor az alátámasztja azt a feltételezést, amely szerint a gép Ausztráliától 1800 kilométerre délnyugatra, egy 120 ezer négyzetkilométeres területen belül zuhant le. Éppen ezért ő a tengerfenék ultrahangos víz alatti felderítő berendezésekkel és videokamerákkal való további pásztázását tartja a legjobb megoldásnak a rejtély megoldása érdekében.