Egyelőre csak 18 utasról erősítették meg hivatalosan, hogy meghalt, és 14-ről, hogy túlélte a katasztrófát, de félő, hogy a veszteséglista jelentősen nő majd.
A közlekedési miniszter, Jang Csuantang szerint amíg egy fikarcnyi remény van arra, hogy megmentsenek valakit, addig 100 százalékot beleadnak a kutatásba, és nem adják fel.
Fotó: MTI / AP / Andy Wong
Bár a tisztviselők szavai a kötelező kincstári optimizmust árasztják, a BBC szerint lehetséges, hogy ez a katasztrófa lesz Kína legsúlyosabb hajószerencsétlensége.
A túlélők között van a hajó kapitánya és fedélzeti főmérnöke, akiket a CNN szerint a rendőrség őrizetbe helyezett és kihallgatott. Mindketten azt mondták, hogy a hajó “tornádóba” kerülve 1-2 perc leforgása alatt süllyedt el. Vészjelzést nem adtak le. A helyi lap szerint erőteljes, körülbelül 130 kilométeres óránkénti sebességű forgószél okozta a tragédiát, amikor utasai éppen lefekvésre készültek.
A négyszintes, 76,5 méter hosszú és 11 méter széles hajó fejjel lefelé áll a folyóban, egy része kiemelkedik a vízből. Úgy tudni, a baleset helyszínén körülbelül 15 méter mély a víz.
A Kelet Csillaga Csiangszu tartomány székvárosából, Nankingból tartott a délnyugat-kínai Csungkingba 458 emberrel, 406 – ötven és nyolcvan év közötti – turistával, egy utazási iroda öt alkalmazottjával és a hajó 47 fős legénységével. Az utasok között nem voltak külföldiek.
Az 1994-ben épült Kelet Csillaga 534 férőhelyes, vagyis nem volt túlzsúfolva. Tulajdonosa egy, a Három Szoros gát környékét meglátogató folyami túrák szervezésére szakosodott, iroda. Utasai közül csaknem százan sanghajiak, kétszázan Csiangszu tartományból jöttek, a többiek Csöcsiangból, Santungból, Fucsienből, Anhujból és Tiencsin városból.
A központi televízió jelentése szerint Li Ko-csiang miniszterelnök a tragédia helyszínére repült, hogy személyesen irányítsa a mentési munkálatokat.