A korábbi holland közlés szerint a szerda esti incidens során az Iljusin típusú (IL-76-os) orosz gép Kalinyingrád felé kanyarodott el, miután észlelte, hogy befogták. Ez az orosz terület két NATO-tagállam, Lengyelország és Litvánia között terül el, nincs követlen kapcsolata az anyaországgal.
Ezek után az orosz védelmi minisztérium cáfolta, hogy légtérsértésről lett volna szó. A TASZSZ jelentése szerint a minisztériumban közölték: “2014. november 12-én az orosz légierő IL-76-os katonai szállítógépe tervezett repülést hajtott végre Pszkovból a Kalinyingrádi területre. A repülés az előre kijelölt útvonalon történt a Balti-tenger semleges vizei felett, mégpedig a légtérhasználatról szóló nemzetközi szabályok szigorú figyelembe vételével”.
Ezután látott napvilágot egy második, a csütörtök esti órákban kiadott holland közlemény, amely már úgy fogalmazott: az orosz gép nemzetközi légtérben repült Kalinyingrád irányában, de a két F-16-os közrefogta az IL-76-ost, amikor az megközelítette az észt és litván légteret. Az orosz szállítógép nem behatolt be a balti államok légterébe, nem közölte viszont repülési tervét.