Egy nő 26 ezer forintot fizetett ki a Splitből Budapestre való utazásért helyjeggyel együtt, de még indulás előtt kiderült, hogy a helyét többször is eladták, sőt nem létező helyeket is értékesítettek. A tizennégy órás utat a folyosón és a vécében kellett átvészelnie a tömegnek.
A kocsiban ráadásul nem lehetett kinyitni az ablakokat és a légkondicionáló sem működött. A kalauznak hiába próbáltak szólni, semmit nem tett, pedig kiderült a határon, hogy voltak üres kocsik, ahová átszállhattak volna azok, akiknek nem jutott hely.
Az utasok a MÁV-tól mindössze 2400 forint kártérítést kapnak. A vasúttársaság sajtóosztálya a Blikknek elmondta, hogy a helyjegy árát, illetve a hibás légkondi miatt a vonatjegy árának tíz százalékát fizetik vissza.
A MÁV szerint a horvát vasúttársaság hibázott, mert a helybiztosítási rendszerben rosszul hajtották végre egy kocsi típusának a módosítását, így újra foglalhatóvá váltak helyek. Zágrábban egy plusz kocsit kapcsoltak a vonathoz, a magyar oldalon pedig újabb kocsik kerültek a szerelvénybe – közölte a MÁV.