Január 29-én, szerdán reggel 8 és 9 óra között a légiirányítók valamennyi németországi repülőtéren beszüntetik a munkát.
A sztrájk nagyjából 600 induló és érkező járatot érint, és az ország felett átrepülő gépeket is, mert a teljes német légteret le kell zárni, amíg tart a munkabeszüntetés.
A légiirányítók munkáltatója, az állami repülésbiztonsági vállalat (DFS) bíróságon próbálja megakadályozni a sztrájkot. Az illetékes munkaügyi bíróság január 27-én, hétfőn dönt arról, hogy jogos-e a munkabeszüntetés.
Sztrájksorozat
Az az európai légiforgalmi irányítók érdekképviselete (ATCEUC) mind a 14 ezer európai légiforgalmi irányítóhoz felhívást intézett, hogy együtt tiltakozzanak az Európai Bizottság (EB) Egységes Európai Égbolt (SES) nevű programja ellen. A felhíváshoz több szakszervezet csatlakozott már, Franciaországban például hétfőtől péntekig tartó sztrájksorozatot terveznek.
A SES az EB és az Eurocontrol uniós repülésbiztonsági felügyelet közös kezdeményezése, lényege a tagállami hatáskörbe tartozó, széttagolt légiforgalmi irányítás egységesítése uniós szinten. A brüsszeli bizottság és az Eurocontrol szerint a reform gazdaságosabb működést, rövidebb repülési útvonalak kialakulását eredményezheti. A légiirányítók érdekképviselete szerint viszont csak a légitársaságok érdekeit szolgálja és elbocsátásokkal, megszorításokkal járhat.
Tiltakozik egy másik munkavállalói szervezet is, az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF), amely január 30-ra jelentett be megmozdulást.
Az ATCEUC 2013 októberében már meghirdetett egy hasonló akciót, amelyet később visszavont, mert az EB jelezte, hogy hajlandó tárgyalni a repülésbiztonságot és a költséghatékonyságot érintő kérdésekben. Az egyeztetés az érdekképviselet szerint eredménytelen volt.