Miután a Costa Concordia addig víz alatt fekvő oldala kiemelkedett a tengerből, az olaszországi műveletet végző Titan Micoperi amerikai-olasz konzorcium műszaki szakemberei elkezdték felmérni a hajó szerkezetének állagát – nyilatkozott Sergio Girotto, a Micoperi főmérnöke.
A Costa Crociere és a Titan Micoperi közötti szerződés értelmében a hajó stabilizálása után felszínre hozzák a kabinokban levő 150 széf tartalmát, melyet olasz ügyészek jelenlétében lefényképeznek és nyilvántartásba vesznek a tulajdonosoknak való visszajuttatáshoz.
A Corriere della Sera című olasz napilap szerint a hajó berendezése 3 millió eurót ér. Ötszáztíz eredeti műtárgy van a Costa Concordia fedélzetén, például a termeket díszítő festmények, de 19. század eleji Zsolnay kerámiavázák és budapesti kávéházak századfordulós szervizei is utaztak, valamint aranydíszítésű cseh kristályok. Ha meg is semmisültek, a biztosító jelentős összeget fizethet utánuk. Sajtóértesülések szerint a Costa Concordia roncsának eladása is jó üzlet: a piacon összesen 17,5 millió dollárt ér.