A Costa Concordia – több mint 4200 utassal a fedélzetén – éppen 100 évvel a Titanic katasztrófája után csapódott a Toscanához tartozó sziget szikláinak. Francesco Schettino kapitány utólag azt mondta: Giglio lakói előtt szándékozott tisztelegni, ezért irányította a hajót az általa állítólag jól ismert partok közelébe. A zátonyokat azonban ezek szerint mégsem ismerhette eléggé.
A balesetben harmincketten haltak meg, köztük a 38 éves Fehér Sándor, a hajózenekar prímása.
A vezérlőteremben számítógépeken ellenőrzik a mentés összes kritikus pillanatát. A hajót délutánra sikerült kiemelni sziklaágyáról, dőlési szögét pedig néhány fokkal csökkentették. Hasonló módszerrel emeltek már ki zátonyra futó hajókat; ekkorát azonban soha.
Hétfő estére kiderült, hogy tervezett tizenkét óránál hosszabb időt igényel az oldalára dőlt Costa Concordia egyenes helyzetbe állítása – derült ki hétfő estére. Az első tíz óra után további 4-6 órával számolnak addig, amíg elérik a húsz foknyi elfordítást. A számítások szerint ez az a pont, ahol a Costa Concordia vízből kiemelkedő oldalára rögzített tartályok fokozatosan a tengerbe merülnek és megtelnek vízzel – súlyukkal is húzva és egyensúlyozva a hajót. Ez a művelet kritikus szakasza. A munka egész éjszaka folytatódik. Talán hajnalra sikerül függőleges helyzetbe hozni.
Tartsanak velünk minden este 7-től a STORY4-en!