Nagyvilág

Egyiptom – mielőbb hazahozzák a magyarokat

Sharm-el-Sheikh (Sarm-es-Sejk)
Sharm-el-Sheikh (Sarm-es-Sejk)

Öt utazási iroda több száz utasa van Egyiptomban. Várhatóan mielőbb hazahozzák őket - mondta a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője.

Molnár Judit elmondta, hogy a Neckermannak, az Anubis Travelnek, a Kartago Toursnak, a  Best Reisennek, valamint a Sun&Fun utazási irodának vannak Egyiptomban magyar turistái, összesen néhány százan. Őket az irodák hazahozzák; vélhetően már vasárnap, illetve az azt követő egy-két napban.

A Külügyminisztérium szombaton jelentette be: már Egyiptom üdülőhelyeire sem javasolja az utazást a magyar állampolgároknak a biztonsági helyzet érdemi javulásáig. Ezzel egész Egyiptom felkerült a Külügyminisztérium által utazásra nem javasolt területek listájára.

Molnár Judit közölte: ilyen esetekben az irodák maradéktalanul figyelembe veszik a külügyminisztériumi ajánlást és azonnal felveszik a kapcsolatot a légitársaságokkal, hogy minden utas mielőbb hazaérkezzen Magyarországra.

A szóvivő arra a kérdésre, hogy mi lesz azokkal, akik már befizették egyiptomi útjukat, azt mondta: az utasok kérésére más utat keresnek az irodák az ügyfeleknek, aki pedig nem akar elutazni, azzal az irodák elszámolnak.

“Nem az utazási iroda a szűk keresztmetszet”, hanem a szolgáltató partnerek – vagyis a légitársaságok és a szállodák -, akiknek az utazási irodák kifizették a szolgáltatások ellenértékét – tette hozzá.

Ilyen esetekben az utazási irodák tárgyalnak a szolgáltatókkal, hogy adják vissza a pénzt. A tapasztalatok alapján a szolgáltatók jellemzően együttműködők szoktak lenni.

A hatályos jogszabály szerint ha az úti cél vagy az ahhoz vezető útvonal olyan területet érint, amely – az utazási szerződés megkötését követően – a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett központi államigazgatási szerv honlapján az „utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket megjelölő felsorolásba kerül, az utazásszervező köteles azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatást nyújtani az ügyfélnek.

Amennyiben a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, az utazásszervező köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni. Ebben az esetben az utas ha elfogadja a helyettesítő szolgáltatást, a felek módosítják az utazási szerződést, vagy elállhat a szerződéstől. Ha az utas eláll a szerződéstől, az utazásszervező köteles a teljes befizetett díjat azonnal visszafizetni – emlékeztetett az MTI.

Egyiptom tehet a Best Reisen csődjéről is

Az egyiptomi események miatt az egyiptomi befektetőnek is elment a kedve attól, hogy beszálljon az utazási irodába, ezért kellett leállniuk – mondta az utazási iroda ügyvezetője az M1 esti Híradójában szombaton. Zám Tibor jelezte: az utolsó pillanatig tárgyaltak egy egyiptomi befektetővel, ezért nem jelezték korábban, hogy gondban vannak.

Az ügyvezető a Híradónak azt mondta: „még a héten is itt voltak a szakembereik, akik átnézték az üzleti könyveinket, kimutatásokat, minden egyebet, itt egyetlen probléma volt, hogy a befektető maga is egyiptomi. Az utolsó két nap egyiptomi történései pedig olyanok voltak, hogy őket is eltántorították egy befektetéstől”.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik