Richard Herman nem azonnal fenyegetőzött 3500 forintos percdíjával. Első ellenlépésként feliratkozott arra a listára, amelyen azok vannak, akiket békén kell – vagy kellene – hagyniuk a telefonos reklámozóknak. Hiába. Otthoni telefonján továbbra is érkeztek a reklámhívások.
Ezek után közölte a telefonálókkal, hogy az idő pénz, az övé percenként 10 font, de ez sem használt. Így Herman lemérte az egyik hívás idejét, és elküldte a számlát az érintett marketingcégnek 19 és fél percről, azaz 195 fontról. A cég nem reagált, erre a férfi a kisösszegű tartozásokat kezelő bíróság elé citálta és nyert, a bíróság kifizettette a céggel Herman percdíját.
Többé nem is hívta – ez a cég. Más marketingvállalatok viszont telefonálgatnak neki, ő pedig közli, hogy mennyibe fog nekik kerülni, ha még egyszer meg merik próbálni – adta hírül a Yahoo amerikai hírportál.