Nagyvilág

Schmitt döntése bejárta a világsajtót

Futótűzként járta be a világsajtót Schmitt Pál lemondásának híre.

Korábban a témában:

A fejleményeket a lapok egyelőre nem kommentálták, csupán a hírt közölték. A német Frankfurter Allgemeine Zeitung internetes kiadása fő helyen hozta a hírt: A magyar államelnök Schmitt lemondott. A spanyol El Pais viszonylag hosszú anyagban számolt be a vezető hírek között, kitérve a kisdoktori dolgozattal kapcsolatos botrányra is.

Az olasz La Repubblica berlini tudósítója írt a magyar államfő beszédéről. Mint a cikk elején fogalmazott: “Hatalmas csapás érte a magyar nemzetikonzervatív vezetést és az autokratikus miniszterelnök Orbán Viktort”,  mert az Orbán és pártja, a Fidesz által választott elnök “bedobta a törülközőt”.

A brit BBC a hír mellé egy rövid életrajzot is mellékelt. Az amerikai Washington Post az AP hírügynökségre hivatkozva kiemelte: a Fidesz jelenleg is tanácskozik a lemondásról. A román Adevarul csak egy szűkszavú hírt közöl, a szintén román Romania Libera viszont többször is megemlíti a plágiumbotrányt.

A határon túli magyar lapok mindegyike fő helyen hozta Schmitt Pál lemondását: a szlovák parameter.sk videót mellékelt, míg az erdélyi Krónika és a Vajdaság Ma csak képes hírként számolt be az államfő döntéséről.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.