Nagyvilág

Az ENSZ reklámarca lett Michael Douglas

Michael Douglas reklámozza az ENSZ ifjúsági művészeti békepályázatát.

Michael Douglas, az ENSZ békekövete reklámozza azt a művészeti pályázatot, amelyet az 5-17 éves korosztály számára hirdetett meg a világszervezet a nukleáris fenyegetéstől mentes világ megteremtésének elősegítéséért. A pályázatban résztvevők előbb egy életkoruknak megfelelő rövid videót tekinthetnek meg az interneten a nukleáris fegyverek veszélyeiről, majd tetszőleges technikájú rajzban, festményben, vázlatban kell ábrázolniuk, hogyan képzelik el az atomfegyverek, háborúk, bombák és fenyegetettség nélküli világot.

“A művészet univerzális nyelv. A művészet a szívünkhöz és az értelmünkhöz szól. A művészet képes hatni a dolgokra, és ti is képesek vagytok rá” – mondja Douglas a pályázatot népszerűsítő közszolgálati hirdetésben. A februárban elindított pályázatra az egész világról várnak alkotásokat.

Mint Ewen Buchanan, az ENSZ leszerelési hivatalának szóvivője csütörtökön elmondta: eddig a pályázatok 90 százaléka Oroszországból és Kínából érkezett. A versengésben való részvétel feltételeit 22 nyelven tették hozzáférhetővé a www.unartforpeace.org honlapon, ahová április 30-ig várják a pályaműveket.

A szervezők tájékoztatása szerint a kreativitás, a kompozíció és a technika alapján bírálják el a beküldött munkákat, amelyek mind megjelennek a verseny honlapján. Minden korosztályi kategóriában négy győztest hirdetnek, az ő munkáikat egy naptárban örökítik meg. Az 5-8 évesek és a 9-12 évesek kategóriájának nyerteseit művészeti felszerelésekkel jutalmazzák, a 13-17 éves korosztály első négy helyezettje pedig 100-500 dolláros pénzjutalomban részesül – ismertette a verseny honlapja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik