A BMW-nek dolgozó Sassenbach Advertising nevű reklámügynökség 299 euróért (87 ezer forint) vásárolta meg a német meteorológiai intézetnél a jogot arra, hogy az év harmadik anticiklonját az autógyártó egyik új terméke, a nyitott tetős Mini Cooper Roadster után „Coopernek” nevezhessék el – közölte a Guardian című brit lap. Az autó népszerűsítésére kitalált terv azonban visszaütött. A Cooper anticiklon ugyanis szokatlanul erős fagyokat hozott Európába, és az autó nevéhez kötött gyilkos hideg több mint száz ember halálát okozta a kontinensen.
A reklámügynökség névlefoglalást intéző munkatársa nem válaszolt a Guardian megkeresésére az esettel kapcsolatban, míg a BBC-vel azt közölték a cégnél, hogy már nem kommentálják a „szerencsétlen kapcsolatot” a súlyos időjárás, és a reklámozni akart autó között. A BMW közleményben erősítette meg, hogy ők „szponzorálták” a fagyokat hozó anticiklont. A cég kiemelte, hogy nem lehetett tudni előre, hogy milyen időjárást fog hozni a megvásárolt légörvény, és sajnálkozásukat fejezték ki a halálesetek miatt – közölte a Guardian.
Németországban 1954 óta nevesítik a ciklonokat és anticiklonokat, hogy könnyebb legyen követni mozgásukat. A német meteorológia intézet 2002-ben indította el a „fogadjon örökbe egy légörvényt” programot, amely bárkinek lehetőséget ad arra, hogy 299 euróért cserébe nevet adhassanak egy anticiklonnak, és 199 euróért egy ciklonnak.