Nagyvilág

A Bridgestone erős pozíciót alakít ki különféle téli viszonyokhoz alkalmas prémium abroncsaival [X]

A Bridgestone megújította pozícióját a téli gumiabroncsok piacán új termékeivel, valamint a különféle európai téli viszonyokhoz alkalmas prémium abroncsok bővebb választékával.

A mérsékelt égöv nedves teleihez, a hideg ám változatos közép-európai klímához és az észak-európai igazi téli viszonyokhoz gyártott termékeivel a Bridgestone már nagyteljesítményű abroncsok teljes választékát kínálja nedves, száraz, havas, hókásás és jeges útviszonyokhoz.

Az új téliabroncs-választék gerincét két újabban bevezetett termék képezi: a Blizzak LM-32 és Blizzak LM-80 lamellás abroncs a változatos közép-európai telekhez.

Valamennyi abroncs a Bridgestone legújabb téli mintázat és gumikeverék technológiájával készült, amit jelentős K+F beruházás és tesztelés kísért a Bridgestone új észak-svédországi téli tesztpályáján.

Bridgestone Blizzak LM-32: nagyfokú irányíthatóságát nedves és havas úton elismerik a vezető autógyártók

A Blizzak termékcsalád új tagja megújítja a téli teljesítményt a változatos közép-európai klímában. A forgásiránykötött mintázatot úgy alakították ki, hogy nagy tapadást mutasson havas és nedves úton, illetve mikro-mintaárkainak köszönhetően csúszós útfelületeken is. A Bridgestone legkorszerűbb gumikeverék technológiája biztonságos fékezést tesz lehetővé mindenfajta téli viszonyok között. Nagy elismerésnek örvend bizonyos BMW, Audi és Mercedes modellek közt.

Az Auto Bild magazin legújabb téligumiabroncs-tesztjén tizenkét 225/45 R 17 méretű abroncs vizsgázott Észak-Svédország jég borította tavain. A Bridgestone Blizzak LM-32 „példás” minősítéssel végzett a szakértői felmérésen.

Az abroncsoknak fékezési és irányíthatósági képességüket kellett bizonyítaniuk havas, nedves és száraz úton. Az idei tesztprogram magában foglalta a „költségek” kategóriát is, melyben a futásteljesítményt, a gördülési ellenállást és az ár/futásteljesítményt vizsgálták.

„Meggyőző összteljesítmény nagyon jó vonóerővel havas úton” (Auto Bild)

Az Auto Bildtől csak két márka nyerte el a „példás” minősítést. A tesztet végzők azért találták a Blizzak LM-32-t különösen meggyőzőnek, mert „kiegyensúlyozott irányíthatóság” jellemzi „pontos kormányozhatósággal nedves és száraz úton”. „Meggyőző összteljesítmény nagyon jó vonóerővel havas úton” – így írta le az abroncsot az Auto Bild. Az LM-32 a gördülési ellenállás tekintetében is jól vizsgázott: üzemanyag-takarékos gördülési ellenállása, mellyel második helyet ért el a teszten, segítette dobogóra. Vonóerő tekintetében is a legjobb pontszámot kapta, általános vonóerejének köszönhetően pedig könnyedén megbirkózik a csúszós, havas lejtőkkel.

Bridgestone Blizzak LM-80: kiváló téli teljesítmény a SUV-ok és Crossoverek legújabb generációjához

A vadonatúj Bridgestone Blizzak LM-80 lamellás abronccsal az autósok a lehető legjobb teljesítményt hozhatják ki a SUV modellekből teljes körű téli biztonság mellett. A fejlett mikromintaárok-technológiával készült forgásirány-kötött mintázatot úgy alakították ki, hogy nagy vonóerőt fejtsen ki és jól irányítható legyen havas és jeges úton, illetve kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtson nedves és száraz útfelületen. Az alsó gumikeverék és a könnyebb konstrukció csökkenti az abroncs gördülési ellenállását, és ezzel mérsékeli az üzemanyag-fogyasztást.

A téli gumiabroncsok teljes választéka

Három másik termék egészíti ki a személyautókhoz gyártott Bridgestone téli abroncsokat. Közép-európai körülményekhez készült a családi kis- és középkategóriás autókra szerelhető Blizzak LM-30/35, mely biztonságos téli vezetést nyújt havas és jeges útviszonyok között, és rövid féktávolságot biztosít hókásás vagy nedves úton. Az észak-európai vagy a közép-európai alpesi viszonyokhoz tervezték a szegecsmentes Blizzak DM-V1-et, mely a havon és jégen mutatott nagyfokú tapadás mellett biztonságos irányíthatóságot tesz lehetővé nedves úton.

Európai tesztpálya téli abroncsokhoz

A Bridgestone téli abroncsait a Bridgestone Europe új vidseli téli tesztpályáján tesztelik Észak-Svédországban, alig száz kilométerre az Északi Sarktól. A létesítmény területén, ahol különféle havas viszonyok és időjárási körülmények között egészen novembertől márciusig lehet tesztelést végezni, számos típusú havas és jeges pálya van, valamint egy hegyi pálya, és elegendő a hely az objektív tesztekhez, és a pályák előkészítését segítő hóágyúk is rendelkezésre állnak.

További információk!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik