Külföld

Obama költségvetési stratégiájáról csiripelt

admin
admin

2011. 07. 07. 08:06

A Twittert használta az amerikai elnök, hogy megvédje a költségvetési deficit csökkentését célzó stratégiáját, s orrára koppintson az elképzeléseit visszavető republikánusoknak.

Barack Obama először vette igénybe személyesen és élőben a népszerű közösségi hálózatot, egyikét azon eszközöknek, amelyekre támaszkodni akar a 2012-es választási kampányában is. A legfiatalabb választók megszólítására alkalmas mikroblogon az elnök több mint egy órán át válaszolt a kérdésekre, bár rendhagyó módon maga is egy kérdéssel kezdte a “csiripelést”, azt tudakolva a felhasználóktól, ők milyen kiadásokat csökkentenének, milyen befektetéseket tartanának fent a költségvetési deficit csökkentéséért.

A Twitter szerint csaknem 170 ezer kérdés futott be, ezek közül közel 19 ezer a munkahelyteremtéssel, 15 ezer a költségvetéssel, csaknem ugyanennyi az adókkal, mintegy 9 ezer pedig az oktatással volt kapcsolatos. A Fehér Ház keleti termében 140 meghívott jelenlétében tartott eseményen az elnök végül 18 kérdésre adott választ, amelyek itt olvashatóak.
A videón keresztül is közvetített fórumon szó esett a terrorizmus elleni küzdelemtől kezdve az űrkutatáson és az ingatlanpiaci helyzeten keresztül több témáról. Nem voltak restek a republikánusok sem: a meghívott vendégek között ott volt John Boehner, a képviselőház elnöke, aki azt tudakolta az elnöktől, mi a helyzet a munkahelyteremtéssel. Obama előbb tréfálkozott Boehner elütésein, majd komolyra fordítva a szót megvédte a munkahelyek teremtését célzó támogatásokat, s annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a képviselőház elnöke megérti e beruházások jelentőségét.

A Fehér Ház igyekszik a Twittert és az új média más lehetőségeit is felhasználni, hogy minél több választóhoz juttassa el üzeneteit. Időnként egyes bejelentéseket nem is hagyományos sajtótájékoztatón, hanem az interneten keresztül hoznak nyilvánosságra. A Twitteren a Fehér Ház felhasználói felületének 2,25 millió követője van. Obama 2008-as választási kampányának egyik jellemzője éppen az volt, hogy erősen használta az interaktivitásra építő világháló eszközeit, legyen szó a szimpatizánsok helyi szinten történő mobilizálásáról vagy a kulcsfontosságú adománygyűjtésről.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.