A légügyi szakemberek most próbálják rekonstruálni, hogy pontosan mi történhetett a ciprusi gépen. A katasztrófa lehetséges okai közt már korábban megállapították, hogy a tragédia a meghibásodott oxigén ellátó rendszer miatt következhetett be.
Prokopis Pavlopoulos a görög belügyminiszter legfrissebb közzététele szerint, a vizsgálatokból úgy tűnik a legtöbb a gépen utazó már a becsapódást megelőzően meghalt. Az elhunytakat vizsgáló Philippos Koutsaftis halottkém az AFP hírügynökségnek elmondta, hogy a legtöbb utas halálát fulladás okozta még a gép földre zuhanása előtt.
Jelentések szerint a gépen 110 ciprusi (köztük 106 görög és négy örmény nemzetiségű), tíz görög és egy német állampolgár (az egyik pilóta) utazott, és a katasztrófát senki sem élte túl. Az áldozatok között volt egy négyéves gyermek is, s más források legalább kéttucatnyi gyermek utasról tettek említést.
A Helios Airways légitársaság, amelynek gépe a katasztrófát elszenvedte, az eset illetve a mai járatainak utasai tiltakozása miatt úgy döntött hétfőn, hogy összes repülőgépe egyelőre a földön marad. A ciprusi közlekedési tárca szóvivője szerint a légitársaság nem a hatóságok, hanem a közvélemény erős nyomására jutott erre az elhatározásra.