A bizottság évente kétszer készít áttekintést az uniós autópiacról, ellenőrizendő, hogy szándékainak és útmutatásainak megfelelően közelítenek-e az egyes tagországi autóárak. A jelek szerint meglehetősen lassan, a több évvel ezelőtt tapasztalt esetenként 40 százalékot is elérő szélsőséges árkülönbség csak 30 százalék körülire mérséklődött.
Ma is vannak olcsó országok, elsősorban Dánia, Finnország és más észak-európai országok tekinthetők annak, míg a német autópiac megmaradt az EU legdrágábbjának. Dániában a gépkocsi-adók kedvezőek, de ugyanez elmondható Finnországról és Észtországról is.
Egy Fiat Puntoért Németországban a bizottság jelentése szerint a német kereskedők közel 10 ezer eurót is elkérnek – írja a Financial Times Deutschland. Ugyan ez a kocsi, amely mellesleg az egyik legnépszerűbb típus a kontinensen, Finnországban mindössze 7700 euró körüli áron vásárolható meg.