Nagyvilág

A hirdetések repítik a Yahoo-t

Közel hétszeresére növelte nyereségét a második negyedben az amerikai Yahoo! internetes keresőrendszer és tartalomszolgáltató: adózott eredménye - egyszeri tételekkel együtt - 754,7 millió dollár lett a tavalyi második negyedév 112,5 millió dollárja után.

Az egy részvényre jutó eredmény 51 centre nőtt a korábbi 8 centről.

A kimagasló eredményt 563 millió dollárt, egy részvényre 38 cent egyszeri tétel segítette, a versenytárs Google-ban volt részesedés eladásából. Az egyszeri tételek nélkül a Yahoo! 13 centet keresett részvényenként, igazolva ezzel az elemzői várakozásokat.

A Yahoo! forgalma 51 százalékkal 1,25 milliárd dollárra nőtt, elmaradva az elemzői várakozásoktól: az Egyesült Államokban 39 százalékos növekedést, – 870 millió dollárra – külföldön 84 százalékos forgalomemelkedést – 383 millió dollárra – tudott felmutatni.

A Yahoo! Inc. a tavalyi utolsó negyedben megötszörözte nyereségét, részben a hirdetési bevételek növekedéséből. Az adózott eredmény 373 millió dollárra, részvényenként 25 centre nőtt az egy évvel azelőtti 75 millió dollárhoz, 5 centhez képest.

A bevétel 62 százalékkal 1,1 milliárd dollárra bővült 664 millióról. A növekedés a Google Inc. keresőrendszerben volt részvényei eladásából is származott, enélkül az eredmény 187 millió dollár, 13 cent lett volna a negyedik negyedévben.

Az idei egész évre 3,565-3,365 milliárd dolláros bevétel várnak a cégnél, többet az átlagosan 3,4 milliárd dolláros elemzői várakozásoknál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik