Közélet

Majdnem egy napot vártak 140-en a gépükre a budapesti reptéren

Utazómajom / olvasói fotó
Utazómajom / olvasói fotó

Pénteken délelőtt 11:35-kor indult volna el a Sunexpress Antalyaba tartó járata, azonban az Utazómajom beszámolója szerint erre még szombat reggelre sem került sor.

Az indulás várható időpontja kezdetben folyamatosan változott: először 12:00-ra, majd műszaki hibára hivatkozva közölték, hogy 13:00-kor újabb tájékoztatást adnak. Ekkor átírták 16:00-ra az indulás dátumát. A 140 fős tömeg ekkorra már nem bírta a feszültséget étlen, szomjan. Ekkor kaptak chipset, vizet és egy croissant. 17 óra körül még mindig nem tudtak semmi biztosat, végül este fél 8-kor kaptak egy vouchert és kiengedték az utasokat az éttermi területre.

Az egyik érintett szerint a vouchert egyetlen helyen lehetett felhasználni, ám az említett hely 21.00 órakor bezárt.

A tömegben a hírek szerint terhes nők, idősek, gyerekek, babák, cukorbeteg utasok is vannak, sőt olyanok is akiknek a gyógyszerei a poggyászban vannak. Ezután azt az információt kapták az utasok, hogy elindult a gép Antalya-ból, hajnal 2-kor pedig sor kerülhet az indulásra. Ez azonban nem volt igaz, később át is írták a kijelzőn, reggel 8:00-ra, azóta nem tudni, kaptak-e új információt.

A dühöngő tömeg miatt a rendőrség is a helyszínre érkezett. A határátlépés után az a nemzetközi protokoll, hogy az utasokat a késő járat miatt nem engedhetik ki a váróból a határellenőrök, viszont a járatot hivatalosan nem törlik. Így egy patthelyzet alakult ki, amit egyre nehezebben tűrnek az utasok.

Az utasokat este 23:25-kor poggyász nélkül kiengedték a tranzit zónából és előreláthatólag 4:30-ra kell visszaérni a terminálba. Végül a gép június 21. 11:35 helyett június 22-én reggel 6 órakor 19 órás késés után minden gond nélkül felszállt az utasokkal, és 08:53-kor landolt is Antalyában.

Mi történt?

Kérdéseinkkel megkerestük a Budapest Airportot, akik tájékoztatták lapunkat a fennakadás hátteréről. Mint írták, a Sunexpress péntek délután menetrend szerint 11.35 órakor Antalyába induló járata technikai meghibásodás miatt utasok nélkül indult el Budapestről. A fedélzeten nem működött az utastájékoztató bemondó rendszer, így a légitársaság úgy döntött, hogy egy másik gépet küld az utasokért.

Azonban mire a légitársaság a résidőt a mentesítő járatra az esti órákban megkérte, a gép visszaindulása belecsúszott volna az éjszakai mélyalvási időszakba, amely éjfél és hajnali 5 óra közé esik, így a gép végül 5:12 órakor érkezett meg Budapestre és az utasok beszállítása után 5:52 órakor indult el Antalyába.

Az utasok tájékoztatásáért és ellátásáért a földi kiszolgáló cégek felelnek a légitársaságtól kapott információk alapján. Jelen esetben a Celebi volt az illetékes földi kiszolgáló cég, a tőlük kapott információk alapján az utasok először 14:00 órakor kaptak fejenként 10 euró értékű étkezési utalványt. 14:30 órakor arról is tájékoztatták őket, hogy a mentesítő járat este jön értük. 20 órakor az utasok fejenként 11 ezer forint értékben frissítő csomagot kaptak, amely ételt és italt is tartalmazott.

A gép végül a kora reggeli órákban érkezett meg és a beszállítást követően indult Antalyába.

Az eset kapcsán rendőri intézkedésre nem került sor, jelezték. A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az utasok eldönthetik, hogy visszalépnek az utazástól és elhagyják a terminálépületet, illetve érvényes étkezési utalvány birtokában szabad mozgással visszamehetnek a tranzit területre étkezni. A járat utasai közül éjszaka körülbelül 50-en maradtak a terminálon, a többiek elhagyták a repülőtér területét. A ma reggeli induló járattal végül 141-en utaztak el. A Budapest Airport elnézést kért az utasoktól a kellemetlenségért.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik