Pénteken délelőtt 11:35-kor indult volna el a Sunexpress Antalyaba tartó járata, azonban az Utazómajom beszámolója szerint erre még szombat reggelre sem került sor.
Az indulás várható időpontja kezdetben folyamatosan változott: először 12:00-ra, majd műszaki hibára hivatkozva közölték, hogy 13:00-kor újabb tájékoztatást adnak. Ekkor átírták 16:00-ra az indulás dátumát. A 140 fős tömeg ekkorra már nem bírta a feszültséget étlen, szomjan. Ekkor kaptak chipset, vizet és egy croissant. 17 óra körül még mindig nem tudtak semmi biztosat, végül este fél 8-kor kaptak egy vouchert és kiengedték az utasokat az éttermi területre.
A tömegben a hírek szerint terhes nők, idősek, gyerekek, babák, cukorbeteg utasok is vannak, sőt olyanok is akiknek a gyógyszerei a poggyászban vannak. Ezután azt az információt kapták az utasok, hogy elindult a gép Antalya-ból, hajnal 2-kor pedig sor kerülhet az indulásra. Ez azonban nem volt igaz, később át is írták a kijelzőn, reggel 8:00-ra, azóta nem tudni, kaptak-e új információt.
A dühöngő tömeg miatt a rendőrség is a helyszínre érkezett. A határátlépés után az a nemzetközi protokoll, hogy az utasokat a késő járat miatt nem engedhetik ki a váróból a határellenőrök, viszont a járatot hivatalosan nem törlik. Így egy patthelyzet alakult ki, amit egyre nehezebben tűrnek az utasok.
Az utasokat este 23:25-kor poggyász nélkül kiengedték a tranzit zónából és előreláthatólag 4:30-ra kell visszaérni a terminálba. Végül a gép június 21. 11:35 helyett június 22-én reggel 6 órakor 19 órás késés után minden gond nélkül felszállt az utasokkal, és 08:53-kor landolt is Antalyában.
Mi történt?
Kérdéseinkkel megkerestük a Budapest Airportot, akik tájékoztatták lapunkat a fennakadás hátteréről. Mint írták, a Sunexpress péntek délután menetrend szerint 11.35 órakor Antalyába induló járata technikai meghibásodás miatt utasok nélkül indult el Budapestről. A fedélzeten nem működött az utastájékoztató bemondó rendszer, így a légitársaság úgy döntött, hogy egy másik gépet küld az utasokért.
Azonban mire a légitársaság a résidőt a mentesítő járatra az esti órákban megkérte, a gép visszaindulása belecsúszott volna az éjszakai mélyalvási időszakba, amely éjfél és hajnali 5 óra közé esik, így a gép végül 5:12 órakor érkezett meg Budapestre és az utasok beszállítása után 5:52 órakor indult el Antalyába.
Az utasok tájékoztatásáért és ellátásáért a földi kiszolgáló cégek felelnek a légitársaságtól kapott információk alapján. Jelen esetben a Celebi volt az illetékes földi kiszolgáló cég, a tőlük kapott információk alapján az utasok először 14:00 órakor kaptak fejenként 10 euró értékű étkezési utalványt. 14:30 órakor arról is tájékoztatták őket, hogy a mentesítő járat este jön értük. 20 órakor az utasok fejenként 11 ezer forint értékben frissítő csomagot kaptak, amely ételt és italt is tartalmazott.
Az eset kapcsán rendőri intézkedésre nem került sor, jelezték. A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az utasok eldönthetik, hogy visszalépnek az utazástól és elhagyják a terminálépületet, illetve érvényes étkezési utalvány birtokában szabad mozgással visszamehetnek a tranzit területre étkezni. A járat utasai közül éjszaka körülbelül 50-en maradtak a terminálon, a többiek elhagyták a repülőtér területét. A ma reggeli induló járattal végül 141-en utaztak el. A Budapest Airport elnézést kért az utasoktól a kellemetlenségért.