Közélet

Ungár Péter: Javított volna a vita őszinteség szintjén, hogy ha ott lett volna az LMP

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

Reagált a Partizán által szervezett péntek esti EP-listavezetői vitára Ungár Péter, ahová azokat a pártokat hívták meg, melyek a legfrissebb közvélemény-kutatások átlaga szerint 3.5 százalékos támogatottsággal rendelkeznek, így az LMP nem vehetett rajta részt.

Erre az LMP EP-listavezetője úgy reagált, a meghívásokat közvéleménykutatásokhoz kötötték, mivel minden műsorszolgáltatónak joga van azt elhívni, akit szeretne, „más meg nem hívott listavezetőkkel szemben nincs szándékomban picsogni.” Akkor is ha vicces szerinte, hogy egy csatorna, amely a közvéleménykutatások megbízhatatlanságáról készít műsort, utána azzal érvel.

De egy valamit szerintem fontos elmondani: javított volna a vita őszinteség szintjén, hogy ha ott lett volna az LMP. Ugye amellett, hogy elhangzott legalább, hogy a DK azon ígérete, hogy előrehozott választások lesznek, ha rosszul szerepel a Fidesz egy badarság, nem voltak a listavezetők őszinték az Európai Parlament valódi hatáskörével kapcsolatban.

– közölte.

Mint írta, nem igaz, hogy az EP elérte, hogy valóban európai szintű minimálbérek legyenek minden tagállamban, nem igaz, hogy az EP elérte, hogy érdemben és valósan küzdjön az EU a klímaváltozás ellen, és a szankciók Oroszország ellen is inkább a tagállami miniszterelnökökön és nem az Európai Parlamenten múltak.

„Tudom, nem illik ilyet mondani kampányban, de az Európai Parlament egy nagyon szűk hatáskörrel rendelkező testület, amely nem irányítja önmagában az európai politikát” – jelezte.

Úgy folytatta, ha egy LMP-s bekerül, akkor lesz végre egy képviselő, aki az akkumulátorgyarmatosítással szemben a magyar természetvédelmet képviseli. Ennyit tudnak felelősséggel ígérni.

És itt még valami fontos: azok a pártok, akik a Partizán vitában úgy érveltek az akkumulátorgyarmatosítás ellen, hogy közben nyakló nélkül támogatják az elektromobilitást hazudnak a választóknak. Az elektromobilitás csak elválasztja a szennyezés és a felhasználás helyét, van szerepe a zöld átállásban, de jelenleg leginkább az autógyártás túlélését jelenti, amit ezzel az EU csinál és nem a klímaváltozás elleni harcot

– zárta a posztját.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik