A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje – olvasható a MÁV honlapján, ahol részletesen leírják, hogy mely járatoknál lesz változás. Az utasoknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk.
A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért
A nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást. „A nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani ” – írta a MÁV.
A reggeli időszakban Tatabánya felől egy G10-es és két személyvonat segíti a közvetlen eljutást a Déli, illetve a Keleti pályaudvar felé. A soproni és szombathelyi InterCity-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak az utasok Budapest Kelenföldig. A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek majd Tatabánya és Budaörs között.
A szombathelyi Savaria és a soproni InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k csak Tatabányáig járnak (ezekre nem kell venni helyjegyet), onnan fordulnak vissza Győr felé. Tatabánya és Kelenföld között gyorsjáratú IC-pótlóbuszokkal biztosítják az eljutást.
Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter pár hete azonnali intézkedésre utasította a MÁV-ot, miután az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő. „Ha nem lépünk azonnal, akkor le kell zárni a vonalat, amely beláthatatlan következményekkel járna a személyszállításra és áruszállításra is” – fogalmazott a miniszter. A MÁV gyorsan lépett, cserébe viszont gyakorlatilag le is zárják a vonalat.