Közélet

Hullanak a fejek az EU-s projekteknél, Orbán négy vezetőt váltott le

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2018. 07. 03. 12:29

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkárai viszont új posztokat kaptak.
Korábban a témában:

A Portfolio.hu a Magyar Közlönyben szúrta ki, hogy Orbán Viktor leváltotta négy, a 2014-2020 programozási időszakra vonatkozó EU-s program koordinációs vezetőjét.

A miniszterelnök 90/2018. (VII. 2.) ME határozata értelmében az alábbi személycserék történtek meg nagyjából egy hónappal ezelőtti hatállyal:

  • Dr. Homolya Róbertet az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program monitoring bizottsága elnöki tisztségéből felmentette és helyére dr. Mosóczi Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkárát nevezte ki.
  • Szabó Zsoltot a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program monitoring bizottsága elnöki tisztségéből felmentette és helyére Weingartner Balázs Józsefet, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkárát nevezte ki.
  • dr. Kovács Zoltánt a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program monitoring bizottsága elnöki tisztségéből felmentette és helyére Schanda Tamás Jánost, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkárát nevezte ki.
  • Kis Miklós Zsoltot a Partnerségi Megállapodás monitoring bizottsága elnöki tisztségének ellátása alól felmentette és helyére szintén Schanda Tamás Jánost, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkárát nevezte ki.

Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kijini Primary School students learn to float, swim and perform rescues on Tuesday, October 25, 2016 in the Indian Ocean off of Mnyuni, Zanzibar.
—
Daily life in the Zanzibar Archipelago centers around the sea, yet the majority of girls who inhabit the islands never acquire even the most fundamental swimming skills. Conservative Islamic culture and the absence of modest swimwear have compelled community leaders to discourage girls from swimming. Until now.

For the past few years, the Panje Project has made it possible for local women and girls to get into the water, not only teaching them swimming skills but aquatic safety and drowning prevention techniques. The group has empowered its students to teach others, creating a sustainable cycle. Students are also provided full-length swimsuits, so that they can enter the water without compromising their cultural and religious beliefs.

While the wearing of full-length swimsuits may be seen as subjugation, donning one in order to learn a vital life skill, which has long been and would otherwise be forbidden, is an important first step toward emancipation. Education — whether it be in or out of the water — serves as a springboard providing women and girls the empowerment and tools with which to claim their rights and challenge existing barriers.

The rate of drowning on the African continent is the highest in the world. Still, many community leaders have yet to warm up to the idea of women and girls learning to swim. The swimming lessons challenge a patriarchal system that discourages women from pursuing things other than domestic tasks. It is this tension of the freedom one feels in and under water juxtaposed with the limitations imposed upon Zanzibari women that is at the heart of this series.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.