Közélet

Az álhírek felismerését is taníthatják a magyar iskolákban

Nagyobb hangsúlyt fektetne a kormány a digitális biztonságra, ezért a tervek szerint az iskolákban is tanítanák, mi az a fake news, vagyis az álhír, írja a napi.hu. 

A magyar kormány 2016 szeptemberében fogadta el a Digitális Jólét Program (DJP) keretén belül kidolgozott Magyarország digitális gyermekvédelmi stratégiáját (DGYS), amely alapvetően azokat a témákat járja körül, hogy mit is kellene tenni annak érdekében, hogy a gyerekek tudatosan, értékteremtő módon és biztonságosan tudják használni az internetet – mondta a lapnak Farkas Attila Erik, a DJP állandó szakértője.

Tudatosabb internethasználatra nevelnék nemcsak a gyerekeket, de a szülőket és a tanárokat is.

Az oktatási hivatal a lapnak azt írta,

a hamis hírek esetében nem csupán a tények és vélemények megkülönböztetéséről, a világ eseményeinek eltérő értelmezéséről, hanem a tudatos megtévesztésről, szándékos manipulációról van szó. Sajnos a világban a hamis hírek (fake news) felismerésére nincs egyértelmű gyakorlat. Ahhoz, hogy ezeket felismerjük, szerteágazó médiarendszerre, keresztolvasásra és alapos szövegismeretre van szükség. Mindezeket a médiaműveltség fejlesztésével lehet elérni. Éppen ezért az országszerte megtalálható DJP Pontokon a szülők számára térítésmentes, érzékenyítő-tudatosító médiaműveltség-képzéseket indítunk, amelyek felkészítést nyújtanak az internethasználat kérdéseiben.

(kiemelt kép: Besenyei Violetta)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik